Tegen de hand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gatelover

Tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:56

Hoihoi,

Ik ben nu al ongeveer 5 maanden op de manege aan het "trainen" met een paard, rij 1x in de week een groepsles en af en toe een privéles, ik wil met haar L1-wedstrijden gaan rijden. Ze is heel braaf, en loopt in de les ook netjes naar beneden en is echt bereid om te leren, behalve dat ze zich soms vastzet. In de proef doet ze dit ook, maar dan zet ze zich zo vast dat ik haar niet meer naar beneden gereden krijg. Gevolg is dat er heel veel "tegen de hand" op mijn protocol staat. Wat kan ik nou precies doen om mijn paard ontspannen te houden, zodat ze net zo netjes blijft lopen als in een gewone les?

M3isSi3j

Re: Tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:22

je paard loopt zoals jij der rijdt. Als jij gespannen bent breng je dit over op je paard, als jij stug word in je hard zal die stugger worden in zn mond.

Probeer gewoon je proef te rijden als of je in je les zit, laat die prestaties zitten en rij voor het rijden en niet voor je proef. Op deze manier zal je de druk die je op jezelf zet vermindere waardoor jij meer kan ontspannen en je paardje ook!

succes

Biepje

Re: Tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:14

ook veel wedstrijden rijden, zodat zowel jij als je paard gewend raken aan een vreemde omgeving. je ontspant je dan al een pak meer. misschien een vreemde tip: maar glimlach tijdens je proef, vaak ben je dan veel meer ontspannen Haha!