Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Mijne deeed het eerst ook is nu beginnend luisteraar
alstie niet luisterd meteen een harde klap of schop geven
dan komt alles wel weer goed en BTW het kan zijn dat dit paard het wel blijft doen omdat het een manegepaard is.
loveli schreef:heej...
wat vervelend... voor je![]()
dit heb ik vroeger met mijn pony nou ook gehad ik heb een les gehad om hem te laten luisteren ik kan het proberen uitteleggen in stappen:
![]()
stap1:
gewoon niet opgeven, laat de pony niet de baas!!!! want dan weet hij hoe hij je kan pakken en dat is niet de bedoeling toch? want jij hoort hem de baas te zijn. DUSZ NIET OPGEVEN![]()
stap 2:
luistert hij nog niet,,, gebruik sporen en herhaal stap 1![]()
stap 3:
wees streng!!! en laat je vooral niet boos maken.... maar hou wel je been en zweep erbij, bokt hij dan,dat is toch niet eng dat is toch juist grappig?
stap 4:
als hij iets goed doet beloon hem dan dan weet hij dat hij iets goed gedaan heeft maar niet meteen teveel belonen want dan wordt hij te verwend
en tenslotte stap 5 :
heb veel lol met je pony en wees ook wel lief voor hem/haar en je hoeft dit niet et doen hoor maar doe gewoon wat je leuk vind![]()
groetjess lianne (schuilnaam loveli)
shadow0 schreef:Zowiezo vind ik dat je een niet-eigen pony niet zomaar grof mag aanpakken. Je moet niet verder gaan dan je in de manegelessen mag.
CrOsSgIrL schreef:**vriendin van crossgirl zegt:::**gewoon een hele lange zweep en lekker scherpe sporen dan komt alles wel weer goedMijne deeed het eerst ook is nu beginnend luisteraar
alstie niet luisterd meteen een harde klap of schop geven
dan komt alles wel weer goed en BTW het kan zijn dat dit paard het wel blijft doen omdat het een manegepaard is.