gesterst

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sierramissy

gesterst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 12:52

hallo
mijn tinker is onder het rijden heel druk en ok wel gestrest.
ik heb er wel een scherp bit in anders is ze niet te houden. maar daar wordt ze ok weer gespannen van. maar als ik er een licht bit in doe wil ze niet stoppen. ik rij al vaak met lange teugel ze heb ok een vlinke doorstap tempo en dan moet ik er weer steets inhouden en op die andere wachten. ze krijg ok al poeder door der voer heen waar ze rustiger van moet worden het helpt wel maar niet veel. het heet relext volgens mij.
owa ze heeft ok een tideman om want anders doet ze der hoofd omhoog engaat ze als nog hardstike hard en wil ze niet stoppen.
wie heeeft er tips????

gr danielle

Frank

Re: gesterst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:56

Je zal wel gestrest bedoelen!

Wat een martelwertuigen! Tiedemans, poerder door het voer! Andere bitten.
Probeer hem eerst eens flink te laten werken! Laat hem zien wie de baas is.

Is het een jong beessie?
Succes!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:59

Laat hem eens lekker door sjeesen, en gewoon door gaan al heeft hij er geen zin meer in.
Dit moet je denk ik wel een paar keer herhalen. En dan vind je paardje het niet meer leuk en houdt ze van zelf eens een keer op.

sierramissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 14:12

maar heb ik al eens geprobeert maar ze loopt zich zelf dood:S

want ze heeft het al jaren we hebben haar nu bijna 2 jaar en toen we haar kochten van een fokker mocht ze allen stappen en op de dijk race-en en voor de rest niks .ze is ok al bij de tandarts geweest. was niks aan de hand en het zadel ligt het ok niet aan.

sierramissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 14:13

Frank schreef:
Je zal wel gestrest bedoelen!

Wat een martelwertuigen! Tiedemans, poerder door het voer! Andere bitten.
Probeer hem eerst eens flink te laten werken! Laat hem zien wie de baas is.

Is het een jong beessie?
Succes!

ja het moet wel en als ik haar door laat lopen loopt ze zich dood ze is nu 9 jaar we hebben haar 2 jaar.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:20

Kijk dan eens naar het voer, mischien moet je daar wat aanpassen.
En mischien een tip ( weet niet of je er wat aan heb); als je tijdens het rijden voelt dat hij gaat hollen, kun je mischien een kleine volte gaan maken en dat steeds weer doen als hij dat doet.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:06

zoals wemkelover zegt; kijk eens naar je voer.
hoeveel krijgt ze ?
als je haar teveel geeft, zal ze ook erg druk zijn. mischien moet je eens les gaan nemen, dan kan je instructie je vertellen wat er fout gaat en wat je er aan kunt doen. sucses !

jessielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:14

Hoelang loopt ze al met die tiedeman en dat scherpere bit dan? Ik zou als ik jou was niet te lang met de tiedeman rijden, is een prima teugel, maar niet geschikt voor de lange termijn. Ik heb ook 2maanden met een tiedeman gereden, maar heb wel geleerd dat je het uiteindelijk zelf moet doen, en daar helpt geen enkele teugel voor. Probeer haar toch flink intensief te rijden, misschien is les nemen een optie? Of misschien wordt je paard wel wild van de winter.. er zijn zat paarden die daar heel gevoelig voor zijn en die zodra het kouder wordt wilder worden. Of anders eerst longeren en dan rijden?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:44

sierramissy schreef:

Nou dan doe ze het in iedergeval niet nog een keer.

Ga eerst ens gewon met de basis aan de gant xzonder al die bitten en toestanden eraan .. ga rijden i.p.v klooien met dat dier.
Begin aan de hand en aan de longe leren wat stap draf galop en HO ! is.

Nem goed les en zorg dat je paard gehoorzaam wordt en luitert naar jou. want het klinkt of je paard maling aan je heeft.

Concequent zijn .. Ho = Ho. Dresuurmatig proberen je basis voorelkaar krijgen en baas zijn over je eigen paard zonder allerlei scherpe bitten en tiedeman. Het hoofd omhoog leer je niet af met een thiedeman maar met correct rijden.

Zoek iemand die je op weg helpt en ga eerst lekker aan je basis werken.

sierramissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:24

Riant schreef:
sierramissy schreef:

Nou dan doe ze het in iedergeval niet nog een keer.

Ga eerst ens gewon met de basis aan de gant xzonder al die bitten en toestanden eraan .. ga rijden i.p.v klooien met dat dier.
Begin aan de hand en aan de longe leren wat stap draf galop en HO ! is.

Nem goed les en zorg dat je paard gehoorzaam wordt en luitert naar jou. want het klinkt of je paard maling aan je heeft.

Concequent zijn .. Ho = Ho. Dresuurmatig proberen je basis voorelkaar krijgen en baas zijn over je eigen paard zonder allerlei scherpe bitten en tiedeman. Het hoofd omhoog leer je niet af met een thiedeman maar met correct rijden.

Zoek iemand die je op weg helpt en ga eerst lekker aan je basis werken.

ok we gaan het proberen
we hebben ok al geprobeert met freestyle halster te rijden. hhet grond werk enz ging heel goed ok met je stem maar met het halster is ze oostindies doof en wil gewoon door rennen en wij rijden veel buiten en dan hadden we voor de zeker heid het hoofdstel erover heen. maar de teugelds heeeeeeel los dat ze het niej voelde maar ik had het bit ttoch best wel vaak weer nodig.