Vandaag ging het best goed, ze schrok 1x aan het begin tijdens het instappen van een ander paardje, ze kwam omhoog en draaide zich om, maar verder deed ze toen niks, ze stond gewoon stil daarna (ookal heeft ze mij nogal laten schrikken toen ze draaide, echt lekker voor haar benen lijkt het me niet). En ze schrok 1x van ijs dat op het dak lag en verschoof, maar toen gebeurde er verder niks.
De rest van de les liep ze eigenlijk heel fijn, ze reageerde nauwelijks op andere paarden (normaal reageerd ze daar heel fel op), en het ging allemaal wel relax eigenlijk, ik zat er ook redelijk relax op.
De reed met haar neusje voor de loodlijn, maar dat was maar ietsjes, het maakt mij eigenlijk weinig uit hoe ze haar hoofd houdt. Ik had mijn teugels ietsjes in een boogje hangen, dat doe ik altijd eigenlijk uit mezelf
.De instructrice heeft mij er deze les minstens 4x op gewezen dat mijn teugels korter moesten, want haar hoofd moest dichter bij mij komen
. Ik heb dus minstens 4x mijn teugels strakker gemaakt, maar het valt me op, dat als ik de teugels strak hou, dat ik zelf gelijk ook best gespannen ga zitten. Ik laat eigenlijk vanzelf telkens die teugels weer een beetje door mijn handen glijden, tot ze weer in een klein boogje hangen. In principe komt dat wel goed als ze persé strakker moeten, als ik er vaker op ga letten dan onthou ik het wel.Maar waarom moeten die teugels eigenlijk zo strak? Waarom moet haar hoofd meer naar mij toe (ze liep niet met haar hoofd in de lucht ofzo, ik gok dat ze een cm of 4 met haar neus voor de loodlijn liep, ik weet eigenlijk niet precies hoe ze moet lopen wil ze volgens de instructrice perfect lopen, maar ik vond dat ze juist heel goed liep). Ik bedoel, als het echt moet wil ik mijn teugels wel strakker houden en haar hoofd meer naar mij toe vragen, maar ik heb het idee dat als ik de teugels strakker hou, dat mijn armen dan gelijk gespannen zijn, en dat het paardje dat weer overneemt.

Snapt iedereen het?

.