Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sjonniej schreef:Volgens mij neemt je pony je een beetje in de maling.
Je pony lacht zich natuurlijk een bult als jij er weer naast gaat lopen of als jullie terugkeren naar huis en zij haar zin krijgt.
Gewoon doordrijven, been eraan, meteen gaan draven in een fors tempo. Zodra ze vaart mindert been erbij, desnoods een zweepje in je hand als ze niet op je been wilt reageren.
Hoe hoger het tempo ligt, hoe minder tijd ze heeft om na te denken en hoe minder groot de kans is dat ze gaat omdraaien of een andere truc uithaalt.
Ik weet niet of het bij jou ook helpt.. en ik ga dit topic ff volgen.. kijken of er nog mensen tips hebben
Het afstappen hou ik namelijk ook niet zo van omdat hij dan zijn zin heeft en ik heb altijd zoiets van 'als ik erop zit heb ik toch meer te zeggen als hij gaat rennen ofzo'. Maar goed ik hoop op goede tips en succes!
:D Veel suc6 ermee!
kuss Eva.
Met een fiets gaat hij achter de fiets lopen

CrOsSgIrL schreef:eeej sabrina![]()
gewoon een pessoa bitje ingooien joh heb je veel meer in de hand,,
en als die dan terug wil naar stal gewoon umm een keer heel erg hard aanpakken, dus klap met zweep geven dan gaat het heus wel over...
dutske schreef:CrOsSgIrL schreef:eeej sabrina![]()
gewoon een pessoa bitje ingooien joh heb je veel meer in de hand,,
en als die dan terug wil naar stal gewoon umm een keer heel erg hard aanpakken, dus klap met zweep geven dan gaat het heus wel over...
oeh, en jij denkt dat het gaat helpen.???
dan mag je eens komen proberen op men belgje!
ik heb er een liverpoolstang inhangen, en ik was heus niet zuinig met men zweep, maar zeker weten dat ik ze er niet voorbij krijg.
ga zo door!
horseylove schreef:ik rij haar met een wintec zadel met martingaal en nylon hoofdstel
of helemaal in western.
onder het westernzadel heeft ze er minder last van.