Ik heb een vzpaard van 1.82m(ongeveer)en hij is ongeveer 18jaar oud
ik ga eind april voor mijn A-brevet,me werd gezegd dat je hiervoor 90cm moet springen.
Nu wou ik weten of het verstandig is het zelf opnieuw aan te leren?
Ik heb al met hem 1m05 gesprongen en dat ging super!
Ik moet hem enkel nog leren te springen als hindernis in midden van piste staat,ie stond steeds aan de kant
maar zou ik het hem zelfstandig opnieuw ermee laten 'confronteren'?
Mijn instructeur kan dit niet,hij had dit graag gewild,hij kan pas vanaf paasvakantie maar aangezien dit te laat voor het paard dan écht te leren springen zouden we nu al moeten beginnen.Mja heb gene instructeur

Dusja zou ik dit dan doen?Of ander oplossing zoeken?Ik heb wel ervaring met springen en zou het liefst met mijn vzpaard het brevet halen
en hoe zou ik hiermee beginnen?
eerst balkjes draven een paar dagen?en dan steeds om de week 5cm hoger gaan?ik denk dan steeds om een balkje voor hindernis te leggen en ik spring dan ook in dressuurles soms met dubbelsprongen
is dit aan te raden?
hoop dat het wat duidelijk is,tis nacht

ps.ik heb al sinds december niet meer gesprongen,alee echt springles gevolgd,wel zo af en toe dubbelsprong als afwisseling in dressuurles en balkjes lopen maar that's it en instructeur zei dat spieren niet zo soepel zijn,dus eerst goed inrijden voor ik ga springen enz
)
ie kan dat totaal niet,in galop springt hij weg