Meer aan de teugel ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Meer aan de teugel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:55

Hey,
Ik heb een springpony die de laatste tijd toch wel aan de teugel komt,maar zowat *je snapt het wel*lang en naar beneden aan de teugel,maar ik had liever dat hij echt wat ronder kwam.Weten jullie hoe ik dat moet doen ?
Bedankt !

germie

Re: Meer aan de teugel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:30

Tegenwoordig willen mensen hun paard altijd rond hebben lopen, terwijl aan de teugel niet rond en in de krul betekent.

Een paard dat nog niet de juiste spieren ontwikkeld heeft moet je niet rond willen rijden, dat komt vanzelf met de juiste training.

Dat je paard nu aan de teugel begint te komen betekent niet dat een springpaard dat niet hoeft, maar heeft eerder met je eigen rijkunst te maken. Waarschijnlijk heb je je rijkunst beter ontwikkeld. Ga dat nu niet forceren, daar schiet je niets mee op.

Goede oefeningen: longeren met gogue of touwtjes. Dan kan het paard de juiste spieren ontwikkelen zonder hinder van de ruiter.

En verder tijdens het rijden: ontspannen proberen te houden, zodra je forceert is het niet goed. Achter de teugel lopen is ook niet goed, paard mag zich niet ontrekken. Neem goed les, een goede instructeur, zowel springen als dressuur, dat maakt neit uit kan je vertellen wat je wel en niet moet doen.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:19

Op zich niets verkeerd mee lijkt me als ie actief vanachter blijft gaan en niet op je hand hangt door hem zo verder te rijden ontwikkeld hij de juiste spieren.Dan komt straks als je wat meer gaat verzamelen die oprichting vanzelf

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:40

les nemen.

verder zorgen dat de ontspanning er is, de achterhand actief is en dat je de pony verder niet hindert in zijn beweging en mond.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:48

komt vanzelf blijven oefenene, ook aan de longe is een goede oplossing

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:54

Beter gaan rijden Knipoog
Hoe meer jij je paard aanzet om naar beneden te gaan, dus jij moet de motor van achteren aanzetten, dan komt het vanzelf. Hoe beter hij over zijn achterhand gaat lopen, hoe beter hij naar beneden komt.