De shetmerrie die momenteel bij ons op stal staat is jaren geleden beleerd door onszelf. Ik heb er nog wel op gereden,mee gesprongen etc, alles ging helemaal goed.
Ze heeft weer een aantal jaren bij de eigenaar gestaan en nu is ze weer bij ons.
Ik wilde kijken hoe ze nu met rijden was, de iegenaren doen er niet veelmee dus even zien of ze alles nog snel oppakt. Verzorgstertje dr op geklapt en rijden maar!
Alles ging goed, ze was heel rustig, behalve met haar hoofd.
Het viel me op dat ze continu bezig is met haar mond, opensperren, met dr tong spelen, overdreven op bit kauwen ( nou is dat opzich niet erg, maar in combi met die andere dingen). Ook met haar hoofd schud ze, trekt ze naar beneden, slaat ze weer omhoog etc.
Als ik met hoofdstel om aan de hand met haar loop precies hetzelfde, ze kan haar hoofd niet stilhouden en dr mond niet dichthouden
Als eerste zul je denken aan een gebitsprobleem, haken o.i.d ( voor doppen is ze te oud )
Maandag heeft de veearts ernaar gekeken en die zei dat ze 1 'verwaarloosbaar' haakje had, linksboven. Met verwaarloosbaar bedoelde hij dat het er wel zat, maar dat dat niet voor de problemen met het hoofdstel kon zorgen.
Dus nu is mijnvraag, wat kan er dan zijn ? Waarom doet ze zo ? Het bit is niks mis mee, past goed, lekker dik bitje. Hoofdstel past, niks zit te strak etc, allemaal al gecontroleerd.
Ruitertje is niet vervelend, vraagt geen zware dingen, zit er alleen maar op en hobbelt wat aan...