Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lusitana schreef:Ja, klomp, het probleem met op z´n donder geven is dat je dan wel heel zeker van je zaak moet zijn dat hij het verdient, en dat je het verzet uit kunt zitten, en het gevcht wint, anders ben je verder van huis, daarom durf ik dat nooit zo goed aan te raden bij mensen die al aan geven dat ze gespannen zijn...
Lusitana schreef:Ja, klomp, het probleem met op z´n donder geven is dat je dan wel heel zeker van je zaak moet zijn dat hij het verdient, en dat je het verzet uit kunt zitten, en het gevecht wint, anders ben je verder van huis, daarom durf ik dat nooit zo goed aan te raden bij mensen die al aan geven dat ze gespannen zijn (met angst rijden)...
die spanning/angst is ook precies de reden waarom het paard volhoudt.
Naar een prof sturen is zeker een goed idee , maar dan ook zelf daar met het paard werken.
superwoman schreef:Lusitana schreef:Ja, klomp, het probleem met op z´n donder geven is dat je dan wel heel zeker van je zaak moet zijn dat hij het verdient, en dat je het verzet uit kunt zitten, en het gevecht wint, anders ben je verder van huis, daarom durf ik dat nooit zo goed aan te raden bij mensen die al aan geven dat ze gespannen zijn (met angst rijden)...
die spanning/angst is ook precies de reden waarom het paard volhoudt.
Naar een prof sturen is zeker een goed idee , maar dan ook zelf daar met het paard werken.
de relatie ruiter - paard is al verstoord
Heb het eerder gezien - paard komt braaf terug.....en na een week gaat het weer langzaam de verkeerde kant op.
Geen goeie combinatie!
Een paard wordt niet vals geboren, een paard wordt vals gemaakt. ( niet dat jouw paard vals is, maar je snapt vast wel wat ik bedoel
) zzzzipper schreef:dank voor jullie tips.
zat laatst ook te twijfelen of het inderdaad niet aardiger zou zijn voor paard en mij om hem te verkopen.
Aan de andere kant gaat het buiten wel goed. Dus ik kan het niet opgeven, het ligt heel erg aan mijn angst en daar word het paard onzeker van. Of ik pak hem aan door angst wat niet eerlijk is voor het dier. Ik heb al lessen geboekt en ga daardoor goed begeleid worden. Heb altijd met paarden gewerkt ingereden etc maar heb een angst ontwikkelt na jaren niet rijden!
Dus ik blijf doorzetten, want denk dat op een ander paard hetzelfde probleem zal ontstaan en naar en prof sturen.....doe het liever zelf met instructeur dan werk ik tenminste om samen met mijn paard een goed team te worden!!