Kaja schreef:Je pony loopt dwars door jouw hulpen heen, omdat er iets aan scheelt.
Niet omdat ze dwars wilt zijn...
Weet ze wat wijken is?
Hoe ver is je pony in de africhting?
Kom je te rap in met je hulpen?
Sluit je haar wel genoeg?
Hoe gaat het in de stap?
Hoe gaat het +/- 5 meter vanaf de hoefslag?
Het is moeilijk te zeggen, zonder het te hebben gezien waarom jou pony vlucht...
Probeer een duidelijker beeld te schetsen en ook voor jezelf te bedenken waar het mis is gegaan...
Op de rem trekken is echt uit den boze en absoluut geen optie!
Je schaadt het vertrouwen, terwijl jou pony je iets probeert te vertellen...
Inderdaad omdat ze eerst voorwaarts moest op de middenlijn, en ze dat nu een beetje teveel wil.
Weet ze wat wijken is? Ja, dat weet ze maar al te goed, eerst was dit probleem namenlijk niet.
Hoe ver is je pony in de africhting? Ze heeft M2 gelopen, nu rijd ik L2 met haar, vorige verzorgster M2 dus.
Kom je te rap in met je hulpen? Ik wacht tot een eindje na de D, extra om haar rustig te krijgen.
Sluit je haar wel genoeg? Ja, meer dan genoeg.
Hoe gaat het in de stap? Goed, zoals het moet gaan.
Hoe gaat het +/- 5 meter vanaf de hoefslag? Ook goed.
Ze is dus echt heel duidelijk de middenlijn aan het combineren met heel voorwaarts gaan, het is dus geen pijn of iets anders, maar gewoon dat ze teveel nadenkt.
Dit heeft ze altijd veel gedaan. Ik kan een oefening niet meer als 2x achter elkaar doen voor ze het uit zichzelf al opstart. Onze instructrice liet ons bijvoorbeeld met inrijden altijd volte openen en sluiten. Dat deed ze al voor ik op stal kwam rijden, ik reed dus nog niet zo lang toen en nog nooit ee nverzorgpony gehad. Kon haar dus nog niet perfect aan, en kon haar ook niet op de kleine volte zetten, omdat ze meteen wilde gaan wijken. Ze denkt gewoon zoveel en combineert oefeningen meteen met een andere oefening. En daar zit dus het probleem? Hoe los ik dat op?
Ik ga eens proberen om dit iedere keer op 5 meter van de middenlijn te doen, maar hoe moet ik dit op wedstrijden oplossen? Rijd dus L2 en moet dus echt 10 meter wijken.