Achter de teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:13

Ik ben allang blij dat mijn paard nu eindelijk na een halfjaar aan de teugel loopt,
Maar ik merk dat ze telkens te diep gaat lopen,
met haar hoofd helemaal tegen dr borst aan zegmaar, en dan begint ze naar beneden te trekken Scheve mond
Wat kan ik eraan doen??

orsini

Re: Achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:16

vooral goed voorwaarts houden. Als je haar van achter meer erbij rijdt moet ze vanzelf weer met haar hoofd naar boven. Ook goed opletten dat je wel toestaat met je hand. Ze willen wel eens achter de teugel kruipen om de druk van je hand te verwijden.
Wat mij wel eens is verteld als ze gaan hangen op je teugel: heel plots helemaal los laten, schrikken ze van want dan zijn ze hun steun kwijt. Vaak doen ze het dan niet zo snel meer
succes

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:57

Wat hier boven ook beschreven word.
Geef ze geen aanleiding om jouw hand als 5e been te gebruiken.
Fijn, stil contact in de hand en daar actief met je kuit naar toe rijden.
Je paard loopt hoogstwaarschijnlijk nog te veel op de voorhand.
Om dit evenwicht verticaler te krijgen moet je de achterhand activeren om meer gewicht over te nemen.

Heb je les? Het is fijn om er iemand bij te hebben die weer even tegen je kan zeggen: Pas op, ze kruipt er weer achter. of : ja, daar is t goed en is de neus voor de loodlijn.
Zo kun jij leren voelen waar je naar toe moet rijden en je leert van bovenaf de juiste hoofdhalshouding te zien.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:03

Doordrijven en loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:45

Er staat hier voorwaarts houden, wat ook klopt. Ja
Maar dan moet je je paard ook lekker aan het been maken, anders blijf jeje suf drijven en is het effect ook weer weg.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:53

inderdaad wat hierboven al beschreven staat, goed zorgen dat je paard aan de hulpen staat, veel voorwaarts, op eigen benen laten lopen zelf je hand laten opzoeken in plaats van andersom.