rechtrichten van manegepony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

rechtrichten van manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:00

Hallo

Op mijn manege hebben we een pony staan, het is een kruising tussen een haflinger en een fjord. Nu zijn er hier meer topics over rechtrichten en vaak ook met sites erbij. Dus ik heb op zo'n site gekeken (weet niet meer welke) en het paard heeft heel veel symptomen van dat ze scheef is, zoals verkeerd aanspringen in galop, schudden met het hoofd tijdens het stil staan, schuin achterwaarts gaan enzovoorts.

Nu was mijn vraag: weet iemand het adres van zo'n site en hoe kun je dit zelf oplossen, en kan ik het zowiezo wel oplossen omdat ik daar maar twee keer per week rijd en dan er nog niet elke keer op zit.

Ik ben bang dat dit niet kan, maar ik wil het toch proberen.
Alvast bedankt!

klomp

Re: rechtrichten van manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:15

je kunt het beste bets hier op bokt een pb sturen die weet er echt alles van!!

succes!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:46

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 12:40

Oke thanx!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:58

Het is moelijk om een paard waar jij twee maal in de week op rijd en de rest van de week anderen recht te richten.
Maar goed gezien alle andere problemen die je aanhaalt moet je haar ook soepel maken en meer aan de hulpen zien te krijgen.
Het schudden met het hoofd tijdens halthouden is een ongehoorzaamheid welke in mijn visie niets met recht if niet recht te maken heeft.
Het scheef achterwaarts gaan ook niet dat heeft met je hulpgeving en je begrenzing te maken.
Het scheef voorwaarts dan moet je recht richten dus de voorhand voor de achterhand zetten.
In de les gezien dat dit een manegepony is zou je instructeur/trice je hiermee goed moeten kunnen helpen

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:39

sluit me volledig aan bij Kafau Cool

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:59

Ja maar je weet toch ook wel hoe de meeste managelessen zijn? Aan de TS als je tips wilt..pm me maar