Paard 'maait' in galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Paard 'maait' in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:31

Doug maait in galop, hij slaat uit met één van zijn voorbenen. Aanstaande zaterdag heb ik les (hopelijk althans, even over het hoofd gezien dat er dit weekend wedstrijden zijn op stal), dus dan wilde ik dit sowieso aankaarten, maar ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

Waar komt dat maaien eigenlijk vandaan? Doug is scheef (wordt aan gewerkt), kan het daardoor komen? Lijkt me zelf eigenlijk wel logisch, maar goed, zoveel zicht heb ik er nou ook weer niet op. Is dit überhaupt 'weg te trainen'? Oftewel, alle informatie is welkom Haha!

mekkie

Re: Paard 'maait' in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:56

je hebt er speciaal beslag voor.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:21

Bedankt voor je antwoord, maar is dat echt de enige oplossing?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:43

mijn paard deed dat vroeger ook. Op de volte zag je dan zijn buitenbeen naar buiten maaien en vooral op de linkervolte. Nu heeft hij het niet meer.
Recht richten, veel grondwerk zoals longeren en verzamelen. Het paard moet zich bewust worden van zijn eigen benen. Balkjes lopen op de volte, kan ook met longeren. En ontspannen onder je gaan lopen. Probeer eerst vanaf de grond met het paard te werken en daar de galop onder controle te krijgen. Maar ik weet niet of het je eigen paard is of een lespaard....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:56

Optie 3, het is mijn bijrijdpaard Knipoog Rechtrichten zijn we al mee bezig, ontspannen rijden ook (zowel eigenaresse als ik hebben sinds kort les in Centered Riding, zij twee lessen achter de rug en ik krijg deze zaterdag mijn tweede les) en ik probeer hem zelf ook zoveel mogelijk op zijn eigen benen te laten lopen ipv op mijn handen en benen. Longeren doen we te weinig eigenlijk, zou wel goed voor hem zijn. Als straks de longeercirkel weer een beetje begaanbaar is zal ik dat eens in de groep gooien. Bedankt voor je antwoord en fijn om te weten dat het inderdaad met trainen weg kan gaan.