Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sjonniej schreef:Loslaten, loslaten, loslaten. Hoe harder je gaat trekken, hoe harder hij zal gaan. Zeker in de bak maakt het niets uit.
Lekker laten lopen en op je zit terugrijden, niet op je handen.
) ga ik wel les nemen denk ik..als ik een baantje krijg
enid schreef:ok..dankjewel. ja volgens mij past het zadel gewoon goed. zoals ik al zei ik rijd nu ongeveer een jaartje dressuur met haar. heeft ze nooit echt serieus gedaan. en de basis heeft ze nooit echt goed aangeleerd gekregen. maar ik zal deze tips gebruiken. gebruikte ze voor een deel al. was al veel aan het schakelen. maar dat op mijn zit terug rijden heb ik nooit echt opgelet. ga ik zaterdag zeker doen. bedankt. en hoop dat er nog meer tips komen. als het lekker weer word (als dat OOIT word) ga ik wel les nemen denk ik..als ik een baantje krijg
Een galop is een natuurlijke gang, maar kan voor sommige paarden moeilijk zijn, als voor de kar gebruikt worden en dan ook bereden worden. Als je paard zowel voor de kar als onder het zadel wat langer wordt gebruikt, zal het beter gaan. Je moet het paard hier dus aan laten wennen en de goede oefeningen doen. (zie tips hierboven).
Devica schreef:ik heb wl een tip, longeer haar eens
want als ze in de draf in galop springt, heeft ze geen goede evenwicht.
en door in galop te springenwel.
xxiezz
Devica schreef:ik heb wl een tip, longeer haar eens
want als ze in de draf in galop springt, heeft ze geen goede evenwicht.
en door in galop te springenwel.
xxiezz