zitten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloutjuuuh

zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:47

heey ik heb een tip voor jullie. je kunt natuurlijk een ander zadel kopen of zitles nemen ofzo, maar ik heb een goedkoper idee wat alles in 1x oplost: je moet een briefje van 10,- of 20,- onder je kont leggen, en gaan rijden, wedden dat je blijft zitten?? Tong uitsteken Tong uitsteken }>

M3isSi3j

Re: zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:38

haha bij ons doen ze altijd wedstrijdjes in de les.. moeten ze op een stuk schuimrubber gaan zitten en wie het de hele les volhoud mag de week daarna een pony uitzoeken.

Wij deden vroeger wel eens: jij en je instructrive legde allebij 5 euro in.. tussen elke knie en het zadel deed je een briefje.. als je het de hele les tussen je knieen kon houden mocht je haar 5 euro hebben.. lukte je het niet koste je het je 5 euro.. (het kan ook met bierfiltjes Knipoog )

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:17

hAHAHAA wat een leuk idee. Die vind ik handig. Ik zie het al helemaal voor me dat gestuntel maar ik denk zelf niet dat het werkt bij mij omdat ik op een fries rij en dan heb je meestal moeite om in het zadel te blijven.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:00

Wij hebben het ook een keer met A4tjes gedaan.
1 onder je kont, 2 tussen je knieen en het zadel en 2 tussen je ellebogen en je lijf.
Ik vind het zelf niet zo'n geweldige methode. Je gaat alleen maar krampachtig zitten om ze maar op hun plek te kunnen houden!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:44

Ik heb wel een vaag vermoeden dat de TS eigenlijk op een ander topic wilde antwoorden, maar per ongeluk om nieuw onderwerp heeft gedrukt ipv nieuw antwoord, of ben ik mis? Lachen

Verder vind ik het niet zo een geweldige methode, om de reden die Kimble geeft. De kans verhoogd sterk dat je je echt gespannen gaat vastklampen in het zadel, en dat is ook weer niet de bedoeling Knipoog

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:29

wemkelover schreef:
hAHAHAA wat een leuk idee. Die vind ik handig. Ik zie het al helemaal voor me dat gestuntel maar ik denk zelf niet dat het werkt bij mij omdat ik op een fries rij en dan heb je meestal moeite om in het zadel te blijven.

ONZIN!! ik rij ook friesen en zit keurig.. dat meot je leren..!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:35

M3isSi3j schreef:
wemkelover schreef:

ONZIN!! ik rij ook friesen en zit keurig.. dat meot je leren..!!

Dat is toch voor iedereen anders?

Het lijkt me helemaal niets eerlijk gezegd. Volgens mij ga je alleen maar heel verkrampt op je paard zitten om die blaadjes (of wat dan ook) op zijn plek te kunnen houden. Doe mij dan maar gewoon een goedez zitles, al vind ik zelf dat ik het niet echt hard nodig heb of iets dergelijks Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:53

Ja, stop er fijn geld onder of tussen!
Zo krijg je fijn allemaal ruiters die gespannen zitten en enorm knijpen met de knieen wat dus NIET de bedoeling is.

ff ander vraagje:
is dit serieus een topic?? Of onzin ?? Of een foutje??

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:36

Natasja91 schreef:

Dat is toch voor iedereen anders?

Het lijkt me helemaal niets eerlijk gezegd. Volgens mij ga je alleen maar heel verkrampt op je paard zitten om die blaadjes (of wat dan ook) op zijn plek te kunnen houden. Doe mij dan maar gewoon een goedez zitles, al vind ik zelf dat ik het niet echt hard nodig heb of iets dergelijks Haha!

ik beweer niet dat deze methode voor iederen op het lijf is geschreven om te leren zitten.. ik beweer dat iedereen kan leren zitten (of er moet een medische reden zijn..) dus ook op een fries.
[/quote]

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:42

ik heb dat ook wel is met mijn instructrice gedaan met briefjes van 5 toen nog gulden tussen mijn knieen en zadel.

ja je gaat er krampachtig van zitten. maar het is wel een handig trukje.
maar ben meer voorstander van om het denkbeeldig te doen, dan dat je er echt wat tussen moet doen. zo verkom je het krampachtig zitten.

oefenen oefenen oefenen oefenen. en dan zul je zien dat het steeds beter gaat.

sccs ermee Pling

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:49

Volgens mij mogen je knieen nooit strak aan het zadel liggen en blijven liggen.
Dat met dingen onder de kont leggen en tussen de knieeen stoppen.
Je houd jezelf voor de gek, je creeeert geen onafhankelijke zit maar een krampachtige zit en die moet vermeden worden.
Oefen voor jezelf maar af en toe een minuut of tien zonder stijgbeugels met het rijden dan komt een goede zit ook.

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:52

daar had ik nog geen eens aan gedacht. zonder beugels rijden.
is heel goed voor je evenwicht. en zo ook voor je zit. Lachen

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:01

sietske_R schreef:
daar had ik nog geen eens aan gedacht. zonder beugels rijden.
is heel goed voor je evenwicht. en zo ook voor je zit. Lachen

zonder stijgebeugels is leuk maar zonder zadel is nog leuker en je moet dan echt ontspannen zitten want als je jezelf gaat aanspannen stuiter je helemaal rond en ben je op het einde helemaal milkshake Tong uitsteken

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:11

Tuurlijk kan iedereen leren zitten ook op een fries dat heb ik toch niet gezegd dat het niet kan. Alleen friesen hobbelen meer dus moet je er mee moeite voor doen.

en dat is toch ieder zijn eigen mening of ben ik nou gek?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:56

sietske_R schreef:
ik heb dat ook wel is met mijn instructrice gedaan met briefjes van 5 toen nog gulden tussen mijn knieen en zadel.

maar ben meer voorstander van om het denkbeeldig te doen, dan dat je er echt wat tussen moet doen. zo verkom je het krampachtig zitten.

sccs ermee Pling

We hadden muntjes van 5 toen het nog gulden was... Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:07

Allegra schreef:
sietske_R schreef:

sccs ermee Pling

We hadden muntjes van 5 toen het nog gulden was... Haha!

WHAHAHA oh sorry, wat een geweldige scherpe opmerking Haha!

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:27

sorry ben nu helemaal in de euro..
briefje van 10 was het in guldens Haha!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:30

wemkelover schreef:
Tuurlijk kan iedereen leren zitten ook op een fries dat heb ik toch niet gezegd dat het niet kan. Alleen friesen hobbelen meer dus moet je er mee moeite voor doen.

en dat is toch ieder zijn eigen mening of ben ik nou gek?

het is niet moeilijker om te zitten op een paard wat hoog opgooid. Het is moeilijk om te zitten op een paard wat niet over zn rug loopt..!

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:27

Ik weet niet welke leeftijd jullie allemaal hebben, maar ik ben een dertiger en heb leren rijden op de leeftijd van 4 jaar.

Ik weet wel dat het tegenwoordig een stuk anders gaat dan vroeger, dit wil niet zeggen dat dat beter is.
Wij begonnen met leren zitten en dat was echt niet fijn. Deze manier kom ik niet meer tegen, tegenwoordig heb je aparte zitlessen.

Ik begrijp dit eigenlijk niet zo goed, de basis is toch volgens mij goed kunnen zitten of heb ik het nu mis?

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:22

marloutjuuuh schreef:
heey ik heb een tip voor jullie. je kunt natuurlijk een ander zadel kopen of zitles nemen ofzo, maar ik heb een goedkoper idee wat alles in 1x oplost: je moet een briefje van 10,- of 20,- onder je kont leggen, en gaan rijden, wedden dat je blijft zitten?? Tong uitsteken Tong uitsteken }>

haha toevallig dat deden wij ook altijd toen ik begon met rijden *LOL*