Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hermesdeux schreef:Ik heb zelf te maken met kleine kinderen en deze volgen verplicht theorielessen en praktijklessen met betrekking tot de verzorging. Zo leren ze hoe ze een paard fatsoenlijk kunnen opzadelen en verzorgen. Op maneges wordt hier naar mijn idee alleen maar theorie aan besteed tijdens die F-proeven. Ook moet je voor het behalen van een ruiterrijbewijs natuurlijk theorie kennen. Wat ik wel vind is dat een B-ruiter (normaal gesproken) met voldoende kennis op wedstrijd behoort te verschijnen. Ik ga niet, als ik weet dat ik geen prijs rijd...zeg ik altijd. Veel mensen starten maar wat raak, zonder nut. Maar even over de theorievragen ben ik eigelijk neutraal. Wat voor vragen wil je beantwoord zien? Over harnachement e.d.? Of ook over ziekten? Ik denk dat er bij twijfel weleens een steekproef gedaan kan worden, maar een vast stelsel...hmmm....

Sjonniej schreef:Of het ruiterbewijs hier en daar aanpassen en dat verplicht stellen als je wedstrijden wilt rijden.
annegti schreef:Alsjeblieft niet zeg. Dat hele ruiterbewijs is een grote farce.
Voor manege's vind ik het wel een leuk idee maar om op een officieel concours allerlei theorievragen te gaan beantwoorden.... Lijkt me niet handig, tijdrovend en prijsopdrijvend.
Professor schreef:Hermesdeux schreef:Ik heb zelf te maken met kleine kinderen en deze volgen verplicht theorielessen en praktijklessen met betrekking tot de verzorging. Zo leren ze hoe ze een paard fatsoenlijk kunnen opzadelen en verzorgen. Op maneges wordt hier naar mijn idee alleen maar theorie aan besteed tijdens die F-proeven. Ook moet je voor het behalen van een ruiterrijbewijs natuurlijk theorie kennen. Wat ik wel vind is dat een B-ruiter (normaal gesproken) met voldoende kennis op wedstrijd behoort te verschijnen. Ik ga niet, als ik weet dat ik geen prijs rijd...zeg ik altijd. Veel mensen starten maar wat raak, zonder nut. Maar even over de theorievragen ben ik eigelijk neutraal. Wat voor vragen wil je beantwoord zien? Over harnachement e.d.? Of ook over ziekten? Ik denk dat er bij twijfel weleens een steekproef gedaan kan worden, maar een vast stelsel...hmmm....
Ik vind het fijn dat bij jullie dit zo gedaan wordt. (met de jonge kinderen)
Wij hebben in Duitsland een system, in de veelzijdigheit sport, dat de jonge ruiter 1. zijn paard/pony aan de hand voorsteld. 2. Dressur rijdt. 3. Spring over een parcour. 3. Een cross op stijl . 4. Theorie
Dit gaat tot de ruiter z`n 18 jaar.
De theorie gaat over de alles wat met rijden te doen heeft. d.w.z. zit, hulpen, ziektes, verzorging (ook voer). eigenlijk over alles. ook over de regelementen van de wedstrijdsport. Dit heeft naar mijn opvatting een zeer goede invloed op het rijden.
De instrukteur blijft op de hoogte (hij/zij slaapt niet in en blijft scherp).
Hij/Zij moet daardoor zich ook op nieuwe dingen voorbereiden.
En wat ik zo lees hier op bokt is dat in nederland eigenlijk ook niet zo gek. En daarom heb ik de vraag gestel of er werkelijk intresse is. En zo ja dan moeten we dat eigenlijk op weg brengen.

MissSisa schreef:Hoe wil je dit oots gaan realiseren??? Als ik vragen mag???
Ze verplichtten dit te doen??? En wat zijn de conseqeunties al ze het niet weten??? Ieder is toch eigen baas???
Hermesdeux schreef:MissSisa schreef:Hoe wil je dit oots gaan realiseren??? Als ik vragen mag???
Ze verplichtten dit te doen??? En wat zijn de conseqeunties al ze het niet weten??? Ieder is toch eigen baas???
Nou, je stelt een wet in en iedereen heeft zich daaraan te houden (net zoals veiligheidscap e.d.). Als ze het niet weten krijgen ze gewoon minpunten...is toch simpel...
En helaas niet te weinig!
Professor schreef:Mijne dames en heren let op de vraag!!!!!!!!!!!!!!
De vraag was dat vastgestelde proeven( b.v. men kan die kombineerteproef noemen) waar ook theorie wordt gevraagd.
Het is helemaal niet moeilijk want de theorie kan men in een boekje beschrijven op ca. 280 bladzijden.
Theorie is goed voor het begrijpen, van je leermeester.
Natuurlijk kun je nog niet rijden als je de theorie kennt of omgekeerd, maar het is zo dat men elkaar beter begrijpt. Theorie moet je zien als een taal, als ik de taal niet versta ontgaan mij vele dingen.
Natuurlijk hebben wij in Duitsland Die Reitabzeichen, maar datis uit je hoofd leren, en meestal snel vergeten. Omdat het in een betrekkelijk korte tijd wordt geleerd.
Nu het antwoord wat moet je vragen? Dat is heel eenvoudig je maakt een vraag en antwoord spelletje op het internet.Bij elke goede vraag kom je verder. b.v. 2 punten per vraag en je kunt gaan tot max. 200 punten. Aan het eind van de maand worden dan de winnaars bekend gemaakt. En dat voorelke provincie apart.
Dit is allemaal natuurlijk alleenmaar een idee.