Springen was in het begin ramp, hij sprong alles, nooit weigering, nooit een balkje, gelijk welke hoogte ze ons lieten springen, maar hij reed gewoon met mij na de sprong of in parcour. Ik kon hem echt niet houden, nu lukt dit al veel beter.
Nu neem ik ook dressuurles met hem en dit is echt te erg voor woorden.
Stap gaat vrij goed. Maar eens de draf eraan komt, gaat hij tegen de hand lopen, echt teugels uit handen trekken enzo, dus vele overgangen gereden naar stap en stilstand. Dit vlotte niet echt, dus ging mijn lesgever er even op. Nu moest hij wel doen wat er van hem gevraagd werd, en dit ging gepaard met heel wat protest zoals steigeren, slaan, bokken ter plaatste. Hij is ook heel gevoelig voor de zweep, nog maar perongeluk tegen zijn achterhand ermee komen en hij springt echt vooruit. Mijn lesgever slaagde erin om hem te laten luisteren, maar toen was het weer mijn buurt, en doordat hij enkele tikken had gekregen van de lesgever was het nu helemaal omzeep. Stap en draf gingne nog steeds goed, maar toen moest ik galop doen op de cirkel, hij ging gewoon bij elke stap steeds sneller, trok teugels uit mn handen en ging gewoon lopen met mij. Op kleinere cirkel zetten was onmogelijk want hij reageerde op niets meer van hulpen, uiteindelijk begon hij echt te crossen en heb toen zweep weg gegooid en na 10 min (lange minuten) kreeg ik hem weer naar draf, zo zeker 10 keer opnieuw aanspringne in galop, en steeds was hij weer weg, heb alles geprobeerd, tegen muur zetten, teugels juist iets losser laten dus druk verminderen, niets hielp, ook was het neit door stress dat hij dit ging doen, wat toen ik ditzelfde moest doen op de andere hand direct daarna ging dit vele beter. Zo had hij echt nog nooit gedaan, in de groepsles dressuur doet hij dit nooit, is hij steeds mooi terug te rijden enz... Wat moet ik hiermee aanvangen??
Ik dacht eerst dat hij schrik had van de zweep, maar nadien wou hij ook zonder zweep echt niet meer luisteren. Traag draven lukte nog amper, en enkel en alleen op de cirkel, op de lange zijde moest ik hem veel stelling geven, schouder binnewaarts en contra, maar daarbij versnelde hij steeds en ging echt tegen de hand lopen. Hoe kan ik hem terugnemen in galop want hem latne lopen tot hij moe is ook onmogelijk, dan lig ik er gegarandeerd af na enkele toertjes aangezien hij niet meer te besturen is dan.