onverwacht bokken en steigeren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

onverwacht bokken en steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 19:11

Hallo,
Vrienden van mij geven lessen paardrijden.Ze hebben en oude merrie mika die 24 is.Ze is al heel lang kreupel.Normaal gezien zou ze niet meer mogen lopen maar ze heeft een uitstekende operatie aan haar been gehad waardoor dat fel verbeterd Knipoog is.Nu gisteren moest ze met een voltigeriem aan en een kindje op haar wat stappen en draven aan de longe.Ze is ook niet zo actief omdat ze redelijk dik Clown is maar opeens begon ze te bokken in draf Ach gut .Ze hebben de merrie al 4 jaar en dit heeft ze nog nooit gedaan.
Kan het zijn dat ze terug last heeft van haar been ?
Het was toen erg koud, heeft het daar iets mee te maken ?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen !!
eline
Doei!

Huisvrouw

Re: onverwacht bokken en steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:09

Het kan idd door het koude weer komen. Ik weet ook niet hoe de situatie is....is het weer een van de eerste keren dat er gereden werd op dit paard? Als dit zo is kan het ook vrolijkheid zijn of dat het paard zijn energie even kwijt moest. Staat het paard veel op stal of komt het ook buiten?

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:14

Huisvrouw schreef:
Het kan idd door het koude weer komen. Ik weet ook niet hoe de situatie is....is het weer een van de eerste keren dat er gereden werd op dit paard? Als dit zo is kan het ook vrolijkheid zijn of dat het paard zijn energie even kwijt moest. Staat het paard veel op stal of komt het ook buiten?

Als het zo is als dat hier staat is het omdat ze even wilde uitleven!! Als mijn paard een poosje stil gestaan heeft om een of ander reden doet ze dat ook!!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:18

Wat had ze precies aan haar been dan en wat voor operatie heeft ze ondergaan?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:17

Ik denk dat jouw vrienden dat stukken beter kunnen zien. Zoiets is vanaf hier lastig te bepalen.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:02

Het was voor hun zelf ook een raadsel.
De merrie wordt altijd bereden.
Ze had een 'mis'groeid bot in haar knieschijf dat is via operatie terug rechtgezet.