Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

, maar ik denk dat dit toch aan jezelf ligt, als je net op een paard rijdt, zou ik er niet meteen heel hoog mee gaan springen, maar ik zou het gewoon rustig opbouwen met veel dubbelsprongen en steiltjes met een galopbalkje ervoor zodat hij altijd goed uitkomt en jij meer gevoel krijgt voor zijn manier van springen. 
runningkawa schreef:Leer zelf je afstanden inschatten. (mede door goede springles)
Als je die techniek beheerst, maakt de hoogte niet meer uit.
Beheers je dat nog niet, hou het dan wat lager, zodat een paard zich nog kan redden zonder erin te vallen en bang te worden.
dat zou erg jammer zijn.

alexandra15 schreef:is dit jullie ook weleens overkomen, dat je paard niet goed uitkomt en midden in de hindernis landt?

.. én in de goede galop landen (zo niet soms wisselen). 
alexandra15 schreef:In tellen ben ik niet zo goed en het was een enkele sprong dus dat is wle moeilijk dan.

runningkawa schreef:Klopt het dan ook dat ik denk dat er veel ruiters zijn die dan gigantisch in die mond gaan lopen rukken om m kleinere galopsprongen te laten maken?Door zijn galop sprong groter te laten springen, of juist kleiner, kun je bepalen dat hij netjes bij de hindernis is, zodat hij fijn kan afzetten.
Dat afzeten zelf, en ook dat hij er op de juiste hoogte overheen gaat, doet het paard zelf.
runningkawa schreef:klopt, die heb je.
Veel paarden trekken ook graag op de sprong aan en dan gaan ze veel te hard en te vlak over de hindernis heen,waardoor je fouten krijgt.
Ik erger me er ook altijd ziek aan, want het valt op dat het altijd bij dezelfde ruiters is en andere, die het nooit hebben op verschillende paarden.
Maar nu roep ik door de eerste groep vast onzin
Ga binnenkort maar eens een springles nemen, hopen dat ik van die angst af kom
Ga sowieso maar even om een paard vragen waarbij ik zelf niet teveel hoef te doen
Eens kijken of ik over 30 cm heen kom

)Professor schreef:Ik heb van meerdere nu gelezen dat jij als ruiter de afsprong moet bepalen.
Dit kan toch niet de waarheid zijn. Er zijn zeer weinig ruiters die dit kunnen en het is ook niet zo erg nodig.
Lees het boek van Anthony Paalman. Als je dit met je instrukteur/trisse eens doorneemt.
Ik stel een tegenvraag aan ieder die denkt dat je precies kan bepalen waar de afsprong is.
Je kan als ruiter door middel van het aangeven van de Galopsprong (de lengte en of snelheid) je paard helpen met het vinden van de afsprong.Want hoe kan een paard wel z`n afsprong punt vinden als hij/zij vrijspringt?????
natuurlijk zonder voorbalk etc.??????????????
Dat kan hij omdat hij/zij wel heel best z`n afsprong vindt. Het enige verschil is dat als wij op z`n rug, meestal storend zijn en dat is door middel van training te vermijden.