minder problemen met dubbelgebroken trens?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miertje

minder problemen met dubbelgebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 14:36

Ik rijd mijn merrie (die ik sinds een jaar heb) met een normale trens. Nu heb ik af en toe het probleem dat ze trekt aan de teugels. (geen discussie graag Knipoog

Is een dubbelgebroken trens fijner voor de mond, dat is mijn enige vraag..
Groetjes!

PingWing

Re: minder problemen met dubbelgebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:51

Een dubbel gebroken bitje is om de mond van een paardje zachter te maken in mijn ervaring. Ik heb die van mij eerst met een enkel gebroken bustrens gereden en op een gegeven moment begon hij dit ook te doen. Het is meer een vorm van verzet, omdat hij dit doet omdat hij geen zin heeft om zijn hoofd omlaag te doen. Het probleem licht dus waarschijnlijk niet bij het bit... maar ik zal geen discussies starten Knipoog

Ik heb de oplossing gevonden bij een bit met rolletjes, hiermee is hij heel veel aant spelen, en ik heb t idee dat hij het omlaag lopen leuker vind als hij ook nog ergens anders mee kan bezig zijn *souwelen op bit* Het kan izjn dat jou paardje ook beter gaat lopen op een ander bit, omdat het dan iets nieuw in zijn mond heeft en hierop zal gaan letten en mee bezig zijn. Maar met deze oplossing kan het zijn dat je het probleem voor je uit schuift en het later wer tegenkomt....

Veel succes!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:32

een dubbelgebroken trensje is zeker zachter voor zijn mond. Het paardje wat ik rijd heeft nogal sterk de neiging om met zijn hoofd te schudden (en dat niet omdat ik iets fout doe, doet ie namelijk ook in de wei en in stal) en sinds ik met een dubbelgebroken en dus zachter bitje rijd is het met rijden wel een stuk minder geworden.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:19

Toen ik mijn paardje net had, reed ik met een enkelgebroken bit. Rijden was niet te doen. Ik ben niet hard in de mond, maar madame verzette zich hevig en reed niet relaxed....zodoende baasje ook niet.

Had het teruggebracht tot 2 mogelijke oorzaken....probleem met tanden...probleem met bit.

Mij werd aangeraden een dubbelgebroken bustrens aan te schaffen. Een enkelgebroken bustrens kan erg vervelend werken tegen het gehemelte aan..vervelende druk dus.....Ik dacht..laat ik het eens proberen...et voilà!!! Het is een wereld van verschil.

Maar dit is mijn paard...je kunt het proberen, maar niet ieder paard is hetzelfde. Tanden kunnen ook voor veel problemen zorgen. Is een kwestie van uitproberen denk ik.

Succes

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:19

ik heb persoonlijk ook een voorkeur voor ene dubbelgebroken bit maar dan vooral omdat ik denk dat het beter bij de anatomie van de mind past. Geen geprik in het gehemelte en minder druk op de tong dan een stang.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:34

Tja uit onderzoeken is gebleken dat dubbelgebroken bitten anatomisch gezien het beste in de paardenmond passen... Ik rijd alle paarden die ik train op dubbelgebroken bitten. Ze lopen er superfijn op in ieder geval Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:00

mag je eendubbel gebroken bit ook eventueel wedstrijden starten dressuur

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:01

dyaco schreef:
mag je eendubbel gebroken bit ook eventueel wedstrijden starten dressuur

Ja dat mag, doe het zelf ook Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:05

Ik reed Novia eerst met een dubbelgebroken trens.
Ze is superhard in haar mond, en bij haar was dit niet de juiste oplossing.
Nu, met een enkelgebroken trens gaat het veel beter.
Het is er wel eentje van Robart, die zeg maar niet vastgepakt kan worden.
Ik heb er erg veel plezier van.