minder problemen met dubbelgebroken trens?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miertje

minder problemen met dubbelgebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 14:36

Ik rijd mijn merrie (die ik sinds een jaar heb) met een normale trens. Nu heb ik af en toe het probleem dat ze trekt aan de teugels. (geen discussie graag Knipoog

Is een dubbelgebroken trens fijner voor de mond, dat is mijn enige vraag..
Groetjes!

PingWing

Re: minder problemen met dubbelgebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:51

Een dubbel gebroken bitje is om de mond van een paardje zachter te maken in mijn ervaring. Ik heb die van mij eerst met een enkel gebroken bustrens gereden en op een gegeven moment begon hij dit ook te doen. Het is meer een vorm van verzet, omdat hij dit doet omdat hij geen zin heeft om zijn hoofd omlaag te doen. Het probleem licht dus waarschijnlijk niet bij het bit... maar ik zal geen discussies starten Knipoog

Ik heb de oplossing gevonden bij een bit met rolletjes, hiermee is hij heel veel aant spelen, en ik heb t idee dat hij het omlaag lopen leuker vind als hij ook nog ergens anders mee kan bezig zijn *souwelen op bit* Het kan izjn dat jou paardje ook beter gaat lopen op een ander bit, omdat het dan iets nieuw in zijn mond heeft en hierop zal gaan letten en mee bezig zijn. Maar met deze oplossing kan het zijn dat je het probleem voor je uit schuift en het later wer tegenkomt....

Veel succes!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:32

een dubbelgebroken trensje is zeker zachter voor zijn mond. Het paardje wat ik rijd heeft nogal sterk de neiging om met zijn hoofd te schudden (en dat niet omdat ik iets fout doe, doet ie namelijk ook in de wei en in stal) en sinds ik met een dubbelgebroken en dus zachter bitje rijd is het met rijden wel een stuk minder geworden.

tiggeriedoo