Te groot voor pony?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Te groot voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:53

Ik vind zelf dat ik te groot en ook wel te zwaar ben voor mun verzorgpony. die mensen daar vinden dat juist niet. en zeggen dat ik er nog goed op kan.
hier een paar foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingdies schuin Tong uitsteken Clown
Afbeelding

pony vind het wel leuk. met rijden vaak met oren naar voren Tong uitsteken loopt ontspannen en kijkt veel beter/helderder/levendiger uit haar ogen na/tijdens het rijden. (als je het zadel pakt dan kijkt ze al zo van Haha! Haha! gaan we rije Haha! Haha! Haha! )
als ik niks met haar doe kijkt ze veel droeviger en doffer uit haar ogen. en ook niet zo levendig.
als ik de andere pony die erbij staat opzadel om te gaan rijden en haar niet komt ze er altijd bij staan en kijkt ze zo van: doe je ook nog iets met mij Schijnheilig en als je niks doet dan kijkt ze heel droevig.

Wat vinden jullie???

Anoniem

Re: Te groot voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:07

nee je bent niet te groot denk ik maar die rug!!!!! Bloos! Bloos! Bloos!

ze loopt ook met haar hoofd vrij hoog, heeft ze niet last van haar rug?

Okkilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:11

haaj meisjeh..neej joh..je bent egt niet te groot voor je pony hoor:) gewoon lkkr dr op blijve rijde:D XxX anne

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 21:12

Alacairion schreef:
nee je bent niet te groot denk ik maar die rug!!!!! Bloos! Bloos! Bloos!

ze loopt ook met haar hoofd vrij hoog, heeft ze niet last van haar rug?

ja weet ik Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos heeft een doorgezakte rug (is bijna 27 *28 mei*) ik denk niet dat ze last heeft van haar rug. want met rijden zo(stappen enz.) heeft ze haar hoofd lager maar ze wil bijna niet stilstaan en steeds vooruit.. en is ook bang voor fototoestel...soms Bloos Bloos Clown het zadel past ook niet helemaal...is te groot maar die mensen daar zijn zo dom Bloos om niet te kijken voor een ander zadel...eerst had ze een te klein zadel en nu een te groot...ik geloof in de buurt van 16 inch (zou ook 16,5 of 17 kunne zijn) ik kan daar jammer genoeg niks aan doen Huilen
ze doet ook niet raar met rijden enz. heel normaal en altijd vrolijk

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:17

Beetje te groot ben je wel maar zolang de pony het nog leuk vind en jullie samen nog plezier hebben.
Zodra de pony pijn krijgt moet je oppassen natuurlijk

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:09

te groot voor de pony is niet zo erg,ziet er alleen niet zo mooi uit en het rijd wat minder lekker.
ik heb wel het idee dat je te zwaar word voor de pony en dat is minder leuk.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:34

mariska32 schreef:
te groot voor de pony is niet zo erg,ziet er alleen niet zo mooi uit en het rijd wat minder lekker.
ik heb wel het idee dat je te zwaar word voor de pony en dat is minder leuk.

inderdaad...je past er nog wel op qua grootte, maar de rug van het diertje is niet zo best meer en je bent misschien daardoor wat te zwaar voor hem/ haar. dus gewoon rustig aan doen en goed meebewegen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:47

Ik denk dat je niet te groot bent, maar wel te zwaar idd.
En die rug Wow! Net als Klomp zegt, rustiger aan gaan doen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:29

kan allemaal nog wel zit alleen its mider lekker voor je denk ik pas als je nog een stuk groter en zwaarder wordt is het misschien tijd om iets anders te rijden maar nu nog geen probleem

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:17

nou ik heb ook geen super combinatie met mijn pony hier een foto
Afbeelding
(kijk die oortjes is naar voren)

maar ze vindt het geweldig om naar buiten te gaan en heeft er totaal geen moeite mee dat ik erop zit ponys zijn sterker dan je denkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:18

Als ze er nog lol in heeft, zeker mee bezig blijven, maar zoals een aantal boven mij ook al zeggen... maak het niet te zwaar voor dr.
Misschien kun je ook wat andere dingen met dr doen behalve rijden?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:37

Ik vind je niet te groot hoor! Je moet altijd erop letten of je niet te zwaar bent, maar als ik het zo zie, ben je ook niet te zwaar hoor!
Blijf rijden zolang jij en je pony er plezier in hebben! Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:15

deze pony is ook redelijk stevig gebouwd dus ik vind het wel kunnen hoor. Het belangrijkste is dat jij goed kunt meebewegen en de bewegingen niet stoort. Ik denk dat je dan nog maar de helft weegt (bij wijze van spreken)
Ik zou gewoon lekker blijven rijden zolang je pony er plezier in heeft. Zeker voor zo'n oudje is het beter om in beweging te blijven dan zomaar stil gezet te worden.

spike_trudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:21

heyhey

k vind je niet te groot je zit zonder zadel en als je met zadel rijd zitten je benen ook hoger dan zonder zadel ..
maar ookal ben je wel te groot maakt niks uit het is voor het beeld miss niet mooi maar wat kan jou dat schelen als jij maar lol hebt ttoch en je bent ook neit te zwaar Knipoog
heel veel plezier nog met je paardjuh

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:49

kan nog prima! Gewoon samen veel lol maken!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:10

wendytjeG schreef:
Als ze er nog lol in heeft, zeker mee bezig blijven, maar zoals een aantal boven mij ook al zeggen... maak het niet te zwaar voor dr.
Misschien kun je ook wat andere dingen met dr doen behalve rijden?

doe ook nog andere dingen en niet alleen rijden....lijkt me voor de pony ook niet leuk(alleen rijden dan)

bedankt voor jullie reacties Haha! Tong uitsteken

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:29

Ik denk niet dat je te groot of te zwaar bent voor je pony. Het is een stevig dier en je zegt zelf dat ze er nog lol in heeft met het rijden.
Je moet gewoon goed erop letten wat je pony wel en niet aankan en dat heeft niet alleen met jouw lengte/gewicht te maken maar ook met haar leeftijd. Maar meestal zijn paarden zelf mans genoeg om aan te geven of iets hun wel of niet bevalt.
Gewoon lekker doorrijden met je pony en ze geeft vanzelf wel aan als ze er genoeg van heeft.
N.B zo snel ben je niet te groot voor je pony, kijk maar eens naar al die kleine maar sterke ijslanders met grote volwassen mannen erop die er grote afstanden mee afleggen op hoge snelheid of naar de betrekkelijk kleine lipizaners in de rijschool, die wel hele moeilijke capriolen uihalen met vrij forse ruiters. Een paard wordt al heel snel onderschat en dat komt m.i door het modieuze plaatje dat "engelse ruiters" erop plakken, namelijk het "je onderkant van je voet moet gelijk lopen met de onderkant van de buik van je paard" plaatje.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:59

Ik vind je toch wel minder geschikt om op deze pony te rijden. Het is meer de combinatie van jouw gewicht, met de leeftijd van de pony en de rug van dat beestje. Want dat is zo te zien echt wel een rug die al redelijk op aan het gaan is. Probeer zo eens in de week misschien nog te blijven rijden en verder bv. longeren/ VD of iets anders. Wat dacht je van een kleiner iemand zoeken die je erop kunt laten rijden/ zelf les kan geven dan ofzo. Ben je beide lekker bezig en hoef je het paardje niet het rijden te ontnemen.

Ik vind dit plaatje van jullie beide, dus niet zo mooi. En dat niet alleen omdat het plaatje van groot paard met klein meisje in is, maar dus vanwege de verschillende factoren als rug, leeftijd en gewicht.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:43

Bienotje schreef:
Ik vind je toch wel minder geschikt om op deze pony te rijden. Het is meer de combinatie van jouw gewicht, met de leeftijd van de pony en de rug van dat beestje. Want dat is zo te zien echt wel een rug die al redelijk op aan het gaan is. Probeer zo eens in de week misschien nog te blijven rijden en verder bv. longeren/ VD of iets anders. Wat dacht je van een kleiner iemand zoeken die je erop kunt laten rijden/ zelf les kan geven dan ofzo. Ben je beide lekker bezig en hoef je het paardje niet het rijden te ontnemen.

Ik vind dit plaatje van jullie beide, dus niet zo mooi. En dat niet alleen omdat het plaatje van groot paard met klein meisje in is, maar dus vanwege de verschillende factoren als rug, leeftijd en gewicht.

het is niet mijn eigen pony maar verzorgpony. Knipoog Tong uitsteken en ze hebben ook nog iemand anders gevraagt(vooral voor mariska,deze pony) omdat er nog een grotere pony bij gekomen is. maar die komt zo goed als niet.
ik rij ook niet vaak op haar...neem vaak chingyi mee die dan vaker op haar rijd. dies kleiner en ook lichter dan mij Tong uitsteken
longeren lukt jammer genoeg niet echt. ze komt dan steeds met oren naar voren op je af enzo. en snapt het helemaal niet meer.(eerst wel zeiden ze) heb al vanalles geprobeert en ook meelopen ofzo.
en in de zomer(als het mag) ga ik vaker met haar de akker op...wandelen..dat vind ze altijd wel leuk. en andere dingen doe ik dan natuurlijk ook Clown ook komt ze bijna iedere week in het bos waar ze het heel erg leuk vind en het liefste de hele tijd rent Tong uitsteken (ze is trouwens 26..bijna 27 Vingers aflikken Vingers aflikken )

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:53

auww...die rug Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij ben jij niet te groot maar het beestje vind het aan de foto's te zien echt heel fijn om te rijden.
Mischien dat het momentopnames zijn maar het lijkt alsof hij z'n rug heeel erg wegdrukt Scheve mond
Ik zou zoieso niet teveel meer met het paardje doen ik vind 26/27 een mooie leeftijd om hem zijn rust te geven Vork
Kun je niet gaan wandelen of andere dingen doen dan rijden?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:23

FjordieLover schreef:
auww...die rug Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij ben jij niet te groot maar het beestje vind het aan de foto's te zien echt heel fijn om te rijden.
Mischien dat het momentopnames zijn maar het lijkt alsof hij z'n rug heeel erg wegdrukt Scheve mond
Ik zou zoieso niet teveel meer met het paardje doen ik vind 26/27 een mooie leeftijd om hem zijn rust te geven Vork
Kun je niet gaan wandelen of andere dingen doen dan rijden?

ik doe ook nog andere dingen met haar.(heb ik al vaker gezegt) zeker niet alleen rijden. en zo vaak rij ik niet op haar. het zou opzig wel een mooie leeftijd zijn om te stoppen maar als je der niet op gaat kweint ze helemaal weg.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:11

Citaat:

IK VIND HET PLAATJE NIET ZO MOOI! wat een ontzettende "engelse paarden" uitspraak waarbij "het plaatje" vaak boven het plezier van ruiter en paard gaat.
Misselijk
Nogmaals, het gaat niet om het plaatje of het wel of niet mooi is want zoals ik al zei klopt bij vele andere takken van de paardensport behalve het engelse rijden "het plaatje niet". dat is idd het ENGELSE plaatje, maar bedenk goed dat men al veel langer paardrijd dan dat er grote paarden bestaan. Dat plaatje is iets typisch van de laatste anderhalve eeuw en dat heeft meer met mode te maken dan met rijkunst.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:45

En als ik nu met mijn uitspraak bedoelde te zeggen dat haar gewicht in combinatie met zijn rug mij tegenstaat?

Misschien verkeerde bewoording gebruikt, maar ik mag toch zeker wel mijn mening geven als daarom wordt gevraagd?
Beetje jammer dat ik daarop nu opeens wordt afgerekend....

Ik kan me gewoon niet zo goed indenken dat een beestje dat zo te zien op de foto's toch erg zwaar op de rug belast wordt, nog erg lang plezier heeft waar jij het over hebt. Meningen verschillen toch?

Trouwens, ik weet niet of de profielen ondertussen alweer zichtbaar zijn maar daarin kun je zien dat ik ook geen type ben van het traditionele plaatje van voet komt tot onderaan de buik. Aangezien ik een klein haflingertje van ca. 1.35 hoog rijdt. Maar dat is maar een klein detail hoor..

En je opmerking over mode van de laatste eeuw, ipv rijkunst. Ik zie op deze foto's niet echt rijkunst die dan die mode waar jij het over hebt met gemak overtreffen..

Misschien kun je er volgende keer even rekening mee houden dat reacties misschien door de schrijver een andere bedoeling hebben gehad, dan dat jij het doet interpreteren.

P.s. Als je verder nog wilde reageren, dan maar via PM. Wat leuker voor de topic starter als die buiten het topic worden uitgevochten denk ik...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:58

Ik denk niet dat je veel te groot voor die pony bent, misschien iets te zwaar. Maar die rug ziet er wel heel zielug uit!! maar zolang je pony nog plezier heeft en je ziet dat ie geen pijn heeft kan je er nog op blijven rijden. Misschien kan je ook andere dingen met de pony doen zoals longeren uitgebreid poetsen enzo. Maar ik zou zeggen: Gewoon lkr bl;ijfe rije!! Party!! OK dan! Nou veel plezier nog!!

kissies Eefske. Pling

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 15:04

Eefske schreef:
Ik denk niet dat je veel te groot voor die pony bent, misschien iets te zwaar. Maar die rug ziet er wel heel zielug uit!! maar zolang je pony nog plezier heeft en je ziet dat ie geen pijn heeft kan je er nog op blijven rijden. Misschien kan je ook andere dingen met de pony doen zoals longeren uitgebreid poetsen enzo. Maar ik zou zeggen: Gewoon lkr bl;ijfe rije!! Party!! OK dan! Nou veel plezier nog!!

kissies Eefske. Pling

bedankt voor de reacties Haha! aan te zwaar ben ik nu ook meer aan het denken dan te groot Bloos Tong uitsteken (aan die rug kan ik niets doen Huilen Tong uitsteken dat had ze al toen ik haar voor het eerst zag)
zouden jullie trouwens a.u.b niet meer willen zeggen dat ik ook nog wel iets anders met haar zou kunnen doen behalve rijden want dat doe ik ook en dat heb ik ook al vaker gezegt.(bedankt) Tong uitsteken Clown

groetjes patty