als hij met de tolt loopt dan zit dat echt super.
een aantal mensen op bokt had dat ook al tegen mij gezegd en het is dus ook zo.
maar na een minuutje of zo gaat hij toch over in de gewone draf.
ik weet niet of hij geleerd heeft om tolt te rijden of dat er ijslanderbloed in zit, er is niets over zijn achtergrond bekend, maar ik zou graag weten of ik hem en mezelf kan aanleren hem in de tolt te houden.
ik rij recreatief dus dat tolten mag van mij best, wedstrijden hoeven van mij niet.
wie weet hoe ik mijn paardje in de tolt kan houden en welke hulpen moet ik geven?
ik heb op bokt gezocht naar dit onderwerp maar ik kan het niet vinden.
er zijn mensen die vinden dat je de tolt er beter uit kan rijden omdat hij niet weet hoe hij goed moet tolten maar ik vind het wel prettig als hij het doet.
hij gooit alleen veel gangen lekker door elkaar en dan moet ik hem weer corrigeren. ik begrijp uit de verhalen op bokt dat ik veel overgangen moet rijden en veel geduld moet hebben en dat het dan vanzelf steeds beter zal gaan met het rijden maar wat zijn de hulpen om in de tolt te blijven?
is het een stomme vraag?
Mijn IJslander ging toen ik hem net had ook elke keer over in draf na een paar passen tölt en toen heb ik hem een weekje naar een IJslander-expert gestuurd met voor mezelf ook een paar lessen.
?