veeeel te vlug achterwaarts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

veeeel te vlug achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:42

het achterwaarts gaat eigenlijk best goed, hij zet zijn benen netjes diagonaal achterwaarts neer alleen het probleem is dat hij ze vaak slepend en te snel achterwaarts zet dat slepen is gelukkig al veeel minder geworden maar dat snelle haastige gedoe is heel vervelend ik oefen het achterwaarts gaan niet te vaak maar heeft iemand tips en/of trucjes om het achterwaarts gaan rustiger te laten gaan?

alvast bedankt Lachen

Idra

Re: veeeel te vlug achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:57

Mijn paard deed dit ook vorig jaar.

Ik heb het achterwaarts daarom op aanraden van mijn instructeur gewoon links laten liggen en hem eerst sterker gemaakt.
Enkel op wedstrijd vroeg ik het dan van hem als het ndoig was in een proef, en daar scoorde ik da natuurlijk geen leuke punten op Knipoog

Nu, een jaar later, gaat hij rustig en beheerst achterwaarts en gaat hierbij mooi zitten.

Dus zou ik zeggen, geduld hebben Lachen

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 19:06

okee bedankt Lachen
geduld is een schonen zaak, is nu een goed spreekwoord Bloos
nog iemand andere tips Lachen ?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:22

je kan beginnen met eerst rustig stilzetten dan een pasje achterwaarts vragen en weer stilzetten. dan weer een pasje achterwaarts, stilzetten (en zo verder) en weer doorrijden. zo kan je pasjes meer aan elkaar schakelen maar telkens weer stilzetten als jij dat wilt. heel belangrijk is dat hij rustig maar actief stilstaat voor je achterwaarts gaat.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:25

Biepje schreef:
je kan beginnen met eerst rustig stilzetten dan een pasje achterwaarts vragen en weer stilzetten. dan weer een pasje achterwaarts, stilzetten (en zo verder) en weer doorrijden. zo kan je pasjes meer aan elkaar schakelen maar telkens weer stilzetten als jij dat wilt. heel belangrijk is dat hij rustig maar actief stilstaat voor je achterwaarts gaat.

okee bedankt ik zet trouwens m'n wedstrijden altijd op band en ik zag dat hij goed op zijn achterhand komt in een overgang van draf naar halt, maar als ik dan een zachte hulp geef van het achterwaarts gaan doet hij net of hij de trein moet halen in z'n achteruit en als hij eenmaal achterwaarts gaat gaat hij zo snel dat hij niet direct weer voorwaarts gaat/kan Bloos

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:21

mijne gaat te traag (maar is voor de rest wel heel goed voorwaarts) Frusty kunnen we niet een beetje ruilen en verdelen? zodat we juist het goeie tempo hebben Knipoog