Verkeersmak (laten) maken, zelf bang geworden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mathijssen

Verkeersmak (laten) maken, zelf bang geworden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 13:01

Hoi,

Ik heb een bijna 4 jarige merrie. Het rijden in de bak gaat goed, ook heb ik al regelmatig een buitenritje gemaakt met haar met mijn instructrice op de fiets ernaast, op zich gaat/ ging dit vrij goed.
Door een aantal gebeurtenissen dat het paard schrok (van crossmoters en grote vrachtwagens en traktors o.a., het gewone verkeer gaat goed) ben ik 'bang' geworden en ga niet graag meer met haar naar buiten. Ik heb nog een oudere merrie van 25 die super verkeersmak is dus ik kom nog wel buiten, het is eigenlijk geen optie om de oudere merrie mee te nemen aangezien het tempo van haar veel te laag ligt en de paarden dan gaan klitten).
Als ik nu naar buiten ga ben ik een beetje gespannen (ik brobeer dat niet te doen maar ja) en dat wekt ook weer spanning op bij het paard.
Eigenlijk zoek ik nu iemand die het paard buiten wil beleren zodat het paard aan het grote verkeer went of zoiets. Het liefst van huis uit.
Wie weet een oplossing, ik wil zo graag van de zomer lekker met har buiten rijden (zonder spanning)???

Alvast bedankt Haha!

mariska32

Re: Verkeersmak (laten) maken, zelf bang geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:16

draai het eens om,zet je instruktie op het paard en fiets zelf mee of rij wel met het oudere paard mee,dat het tempo laag licht is heel jammer dan.
op de dagen dat je je wat zekerder bent kun je eens wisselen en zo groei je er vaak zelf wel in mee.
succes.

roxanna_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:16

mariska32 schreef:
draai het eens om,zet je instruktie op het paard en fiets zelf mee of rij wel met het oudere paard mee,dat het tempo laag licht is heel jammer dan.
op de dagen dat je je wat zekerder bent kun je eens wisselen en zo groei je er vaak zelf wel in mee.
succes.

helemaal mee eens... ik zou het afwisselen... dat je de ene keer op het paard mee gaat en de andere keer op de fiets, zo went je paard er niet aan dat er altijd een ander paard mee gaat!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:55

Mijn pony's worden vanzelf verkeersmak, hoef ik bijna niets meer aan te doen. Ze staan op de wei direct naast een weg waar je 60 mag en meestal 80 word gereden en naast een boederij waardoor er regelmatig trackers met enge dingen erachter langskomen. Toen ik voor het eerst met mijn pony naar buiten ging waren alleen rare grindpaden en zo nog een beetje eng. Verkeer intresseerde hem niet.

Misschien kan je bij jou in de buurt ook zoiets vinden voor een tijdje.

ROMEOLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:27

hoi hoi kan je niet missgien naast je paard proberen?? klinkt missgien stom maar ik heb daar erg veel baat bij gehad met mijn verzorg tinker (oke dat zijn ook niet de moeilijkste Knipoog ) se was altijd erg nerveus maar we zijn met 3 mensen de weg op gegaan en 2 mensen die haar vast hielden.Als er iets engs was geruststellen en daarna belonen. let wel het paard moet je wel goed vertrouwen.IKhoop dat dit voor jou ook lukt.

veel suc6