Ik heb een bijna 4 jarige merrie. Het rijden in de bak gaat goed, ook heb ik al regelmatig een buitenritje gemaakt met haar met mijn instructrice op de fiets ernaast, op zich gaat/ ging dit vrij goed.
Door een aantal gebeurtenissen dat het paard schrok (van crossmoters en grote vrachtwagens en traktors o.a., het gewone verkeer gaat goed) ben ik 'bang' geworden en ga niet graag meer met haar naar buiten. Ik heb nog een oudere merrie van 25 die super verkeersmak is dus ik kom nog wel buiten, het is eigenlijk geen optie om de oudere merrie mee te nemen aangezien het tempo van haar veel te laag ligt en de paarden dan gaan klitten).
Als ik nu naar buiten ga ben ik een beetje gespannen (ik brobeer dat niet te doen maar ja) en dat wekt ook weer spanning op bij het paard.
Eigenlijk zoek ik nu iemand die het paard buiten wil beleren zodat het paard aan het grote verkeer went of zoiets. Het liefst van huis uit.
Wie weet een oplossing, ik wil zo graag van de zomer lekker met har buiten rijden (zonder spanning)???
Alvast bedankt
) se was altijd erg nerveus maar we zijn met 3 mensen de weg op gegaan en 2 mensen die haar vast hielden.Als er iets engs was geruststellen en daarna belonen. let wel het paard moet je wel goed vertrouwen.IKhoop dat dit voor jou ook lukt.