paard bang voor verkeer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nouvelle25

paard bang voor verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 18:34

mijn paard vliegt steeds ophol als er een auto langs haar komt .
hoe kan ik zoiets afleren?

groetjess Pling

MissSL

Re: paard bang voor verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:46

wat versta jij onder op hol slaan.. daar verstaat iedreen wat ander sonder.. lijkt me namelijk niet dat jij met je pony het verkeer in bent gegaan en dat die dan ineens schrok en een heel end óphol sloeg'..
en dat je dat dan ook nog vaker hebt geprobeerd..

leg je probleem eens beter uit..

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:43

ben ook wel benieuwd hoe jullie zoiets oplossen: Als er een auto van achteren passeerd gaat het bij mij meestal goed maar bij tegemoetkomend verkeer springt mijn paard vaak opzij, dus voor of omdraaiend voor de auto
moeilijk te oefenen als meerendeel van de auto's niet langzamer rijd

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:53

en anders wat ook heel goed kan helpen.. ga met een super verkeersmakke pony het verkeer in.. begin op rustige weggentjs maar weet wel cker dat die pony het dan ook egt is en zich niet op laat fokken door jouw pony..

blijf zelf voorals het rustigst.. en praat emt je pony.. maar niet elke x gaan belonen als die nix doet als er een auto langs komt want dan denkt die dus wel dat het iets byzonders is..

en let ook op want al is je ponyverkeersmak,, het verkeer is niet ponymakk!!!!

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:04

Misschien iemand met auto vragen je te helpen.
Op een heel rustig weggetje of gewoon in de bak.
Heel rustig de auto rond laten rijden, en dan kijken hoe het
gaat. Beetje laten kijken, tot ze er vertrouwd mee raakt.
Zal niet binnen 1 dag lukken, herhaling is belangrijk.

Succes ermee!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:31

misschien kan je een jas maken, met reflecteerende letters " wilt u langzamer rijden? ivm paard".
suc6!xxiezz

Sonja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:11

Als ik buiten rijd met mijn paard en er komt een auto aan, blijf ik gewoon midden op het pad rijden. Als de auto niet meteen afremt ga ik met mijn hand op en neer om duidelijk te maken dat ze snelheid moeten minderen. Pas als ze dat doen ga ik opzij.
Sommige mensen snappen namelijk echt niet dat ze beter kunnen afremmen als ze een paard naderen. Waarschijnlijk zullen ze de volgende keer vanzelf afremmen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:23

Iemand erop zetten die niet weet wat er aan de hand is en die een buitenrit laten maken. Over het algemeen is het probleem opgelost als die persoon zonder angst je pony terecht kan stellen. Een auto doet niets.
Jij brengt op dit moment zelf ook angst over, daar wordt het alleen maar erger van. Mijn pony schrikt nergens van, loopt overal langs. Maar als er iemand op zou zitten die bij de eerste 2 auto's helemaal bang wordt, is die pony bij de 3e auto ook bang.

Je pony (en jij) moet weten dat een auto hem niets doet. Kom anders eens hier rijden, er rijden hier per dag 200 vrachtwagens langs en dan nog alle auto's erbij.... Je pony moet normaal doen. Drijf hem voorwaarts, niet stil gaan zetten en zeker niet van het verkeer af draaien met zijn kop. Als een auto komt voorwaarts drijven en als hij dat doet belonen.