probleem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:26

ik heb een verzorgshetje
het probleem:
als ik ga buitenrijden en mensen tegen kom dan gaat die bij die mensen stilstaan omdat die dan denkt dat die wat krijgt en dan wil die niet verder ( dan moet je hem een tik geven en dan gaat die weer verder, ik wil geen tik geven maar anders wil die echt niet verder en als je van je pony afstapt en dan hem meeneemt wint je pony Verdrietig )
oke zo'n probleem is het niet maar soms wordt je er wel gek van Tong uitsteken
wie heeft er een oplossing voor ?????

dit is de deugniet:
Afbeelding

Sabinee_

Re: probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:29

Misschien hem is een x ene goeie mep geven dat die het afleerd.. of als je al ziet als die mensen eraan komen al een tik geven van dat dii is gewaarschuwd...!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:31

Ik denk dat als je hem al een tik geeft zodra jij de mensen ziet, de shet niet begrijpt wat hij fout doet.
Ik denk een tik geven zodra hij vervelend doet, en belonen als hij het goed doet.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:34

Ja, vaak als ik mensen tegen kom doe ik teugels goed en laat ik hem actief doorstappen. Maar als die bij die mensen komt dan stopt die gewoon en ik vind het er zo banketstaaf uitzien als je een pony gaat meppen als die stil gaat staan Boos! beetje droog misschien maar soms krijg je van die reacties ( mep dat beest niet zo etc. ) maar hij weigert dan echt gewoon om door te gaan :S

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:08

Nou gewoon aanpakken dat beestje hoor, is misschien even vervelend maar dit is ook niks, mensen die verstand hebben van paardrijden zeggen er heus niks van andere moet je gewoon late kletsen. Als je het niet afstraft houd t nooit op, maar wel belangerijk is dat je consequent bent, niet de ene keer wel aantikken en de andere keer niet dan snapt hij er op een gegeven moment ook niks meer van. succes ermee xxx

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:22

hoi ben het ook wel met japp eens maar belangrijk is het moment waarop hij wel doorstapt flink uit je dak te gaan en hem uitbundig met je stem en houding te belonen !!
vaak reageren ze daar erg goed op.
je moet ze laten weten wat ze fout doen maar belangrijker is wat ze goed doen!! dan gaat tie zeker meer op jou letten !!
want dat is natuurlijk erg leuk als je baasje helemaal leuk uit haar dak gaat en je extra aandacht geeft als beloning Haha!

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:18

Misschien als je niet graag hebt dat de mensen er iets op zeggen oefenen thuis met een vriendin ofzo die het probleem kent. Voorbij haar rijden en als ie dan stopt echt een flinke mep geven en dan nog een 2de keer en 3de keer, tot hij het echt niet meer doet?

Anders zou ik het ook niet weten...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 13:44

haha dat is wel een goeie ja maar als je tegen hem praat en door laat lopen gaat die gewoon stilstaan :S maar die laatste gaik wel proberen

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:12

Oke,
zeg dan hoe het is gegaan he Haha!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:11

Mss kun je als je mensen aan ziet komen en je voelt dat je pony stil wil gaan staan tegen hem zeggen dat hij door moet lopen en daarbij goed been geven.Als hij dan door loopt goed belonen{dit moet je nooit vergeten anders werkt het niet belonen is erg belangrijk}maar als hij niet doorloopt dan een tik geven als hij dan wel doorloopt heel goed belonen.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 18:48

haha vandaag was ik weer gaan buirenrijden en echt bij elk mens dat ik tegen kwam ging die weer stilstaan maar hij was ook heel traag maarja ik blijf gewoon proberen Knipoog