Wie herkent dit? Zit hij vast in zijn spieren?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Wie herkent dit? Zit hij vast in zijn spieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:17

Oke, ik zal even uitleggen:
Ik kreeg een tijdje les van Simone (Garfield op Bokt) en door omstandigheden kon het niet meer.
Dus ik reed gewoon tijdje door, dezelfde dingen doen als in de les.
Even later ging Nemed hard tegen de deur schoppen, en kreeg hierdoor last van zijn kogel. Weekje niet rijden dus. Hij is toen veel naar de wei gegaan, en over de harde weg gestapt.
Toen was het over Haha! Kon weer rijden.
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Toen begon de nachtmerrie. Ik begon heel rustig, heel veel met hem, gestapt, maar toch goed door gereden, want het was maar een weekje wat hij niets deed. Linker kant ging goed met inbuigen etc, maar rechts.. Hij deed er super moeilijk over. Op een gegeven moment ging hij zelfs steigeren en bokken, gewoon omdat hij niet wou. Ook vaak in de galop, gaat hij gewoon zo snel mogelijk rennen, om maar gewoon onderuit te komen. Dat hij onrustig was in galop, was albekend, maar nu wordt het zo erg. Ik weet niet wat ik moet doen. nu laat ik hem maar gewoon galopperen, maar als hij gewoon harder harder harder gaat, zet ik hem op een kleine volte, en dan wordt hij heel anders. Dan moet hij rustiger aan doen, en dan begint het weer. Hij pakt het bit zo vast mogelijk, komt voor geen meter door zijn kaak, of wat. En hij reageert erg slecht op mijn been, soms helemaal niet. Dan moet ik hem gewoon zo door laten lopen, vaak kom ik weer van een schiumend paard af, en dat is niet elke dag de bedoeling... Slapen

Dit is niet gewoon een paard wat altijd zijn zin krijgt , oid. Dit is echt heel ander gedrag in een keer, en ik weet niet waardoor het komt. Omdat hij alleen zo doet aan de rechter kant dacht ik dat er misschien iets met zijn spieren was. En wou dus een accupuntuur meneer bellen. (heeft ook wel eens bij onze merrie gedaan, en dat leverde goede resulataten op Ja)

Wat vinden jullie..??

wouterpaard

Re: Wie herkent dit? Zit hij vast in zijn spieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:43

Kan best zijn spieren zijn. toen mijn paard vastzat begon hij te bokken in de galop. Voor de rest erg lopen klieren. Het kan nooit kwaad een fysio ff te laten kijken! suc- 6

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:00

Ik zou hem eens op de dubbele longeer lijn pakken en als hij dan nog steeds rechts om zo doet zal het waarschijnlijk zijn sprieren zijn

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:05

wouterpaard schreef:
Kan best zijn spieren zijn. toen mijn paard vastzat begon hij te bokken in de galop. Voor de rest erg lopen klieren. Het kan nooit kwaad een fysio ff te laten kijken! suc- 6

Bokken doet hij nu ook in een keer heel vaak!
Een gekke bok op een onverwachte moment resulteerde in ee val nog van de week... Boos!
STOMME NEMI!
Hamer

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:10

vraagje!
is dit gelijk gekomen na de rust of is het al eerder begonnen?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:58

Heb je hem al eens klinisch en röntgenlogisch na laten kijken door de DA.
Heb ik laats ook gedaan en kwam er achter dat bepaalde dingen gewoon weg niet mogelijk.
Gelukkig was er wel iets aan te doen bij mijn paard. Maar ik zou zeggen laat het eens goed bekijken door een da

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:13

Zoals de anderen denk ik ook aan een medisch probleem. Bokken rennen, vast zetten enz duiden allemaal op pijn. Dit zit zo te lezen op links dus de rechter rug spier en alles wat daarmee samen hangt.

Laat haar is helemaal na kijken voordat je verder gaat met de training.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 11:05

mariska32 schreef:
vraagje!
is dit gelijk gekomen na de rust of is het al eerder begonnen?

Ja het ging echt heel goed, toen ik les kreeg, en even daarna, maar na de rust was hij heel anders!
Mickey schreef:
Heb je hem al eens klinisch en röntgenlogisch na laten kijken door de DA.
Heb ik laats ook gedaan en kwam er achter dat bepaalde dingen gewoon weg niet mogelijk.
Gelukkig was er wel iets aan te doen bij mijn paard. Maar ik zou zeggen laat het eens goed bekijken door een da

Ja ik moet even kijken wat ik doe, vandaag komt een kennis van ons even rijden en kijken, hij is stalruiter van Gert Jan Bruggink, en gaf mij toen ook de 'diagnose' van Nemeds kogel. Misschien kan hij mij wat vertellen over hoe hij nu doet..
josien schreef:
Zoals de anderen denk ik ook aan een medisch probleem. Bokken rennen, vast zetten enz duiden allemaal op pijn. Dit zit zo te lezen op links dus de rechter rug spier en alles wat daarmee samen hangt.

Laat haar is helemaal na kijken voordat je verder gaat met de training.

Ja lees hierboven.
Tarik (Stal ruiter van GJ) komt even kijken en rijden vandaag dus ik hoor wel zijn mening..En dan weet ik wat ik verder moet doen....Hij had tenslotte wel gelijk over Nemeds kogel..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:43

Hoe zit het met je rantsoen? Heb je dat ook aangepast toen hij op rust stond?
Mijn paard is nl. heel gevoelig voor een eiwitoverschot en gaat ook vastzitten in de spieren bij een teveel aan eiwitten.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:31

ja daar dacht ik dus ook aan.
ik denk dat de problemen in de kogel nog niet over zijn.
is verstandig om daar eerst naar te kijken.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:01

ik zou idd ook aan een medische reden denken!! dat galoperen e.d doet hij/zij denk ik door de pijn!! ik zou hem als ik jou was even na laten kijken!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 12:55

porscherider schreef:
Hoe zit het met je rantsoen? Heb je dat ook aangepast toen hij op rust stond?
Mijn paard is nl. heel gevoelig voor een eiwitoverschot en gaat ook vastzitten in de spieren bij een teveel aan eiwitten.

Ja, ik heb dat idd aangepast. Hij kreeg op rust een anderhalve kg brok per dag. (Hijs wel 1.80...). Sochetend 1 kg, en savonds halfje brok en halfje muslie. Hij kwam ook verder in de wei en los etc.
mariska32 schreef:
ja daar dacht ik dus ook aan.
ik denk dat de problemen in de kogel nog niet over zijn.
is verstandig om daar eerst naar te kijken.

Daar is al naar gekeken. Hij liep er niet kreupel op in de bak, alleen heel onregelmatig. Na een week rust (heel veel koelen met cooling gel en koud water, en veel gestap over de harde weg,) liep hij niet meer onregelmatig in de bak. Daarna liet ik hem ook draven over de harde weg en dat was ook allemaal in orde. Ja
patries_kjp schreef:
ik zou idd ook aan een medische reden denken!! dat galoperen e.d doet hij/zij denk ik door de pijn!! ik zou hem als ik jou was even na laten kijken!

Pijn heeft hij idd, daar kwam ik ook al op.
Tarik is bij geweest zoals ik had gezegd, en volgens hem was het omdat hij zijn ' achterlijf' niet genog gebruikte, dat ik hem teveel stuurde met de teugels, en niet genoeg met mijn been. Het ging dus niet zozeer om zijn achterbenen maar echt zijn lijf, want daar voelde Tarik het, in zijn lendenen/onderrug.
Volgens hem was het dus echt een ruiterfout, en ook rijtechnisch op te lossen. Toen hij erop zat, en hem dus op de volte zette met zijn benen, zag je ook een verschil. Het was ook heel veel andere dingen, maar hierom zei hij dit.