Martingaal of Thiedemann??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee_

Martingaal of Thiedemann??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 18:33

heeY..

mijn paard die gaat er buiten welis vandoor en dan neemt die zijn bit in zjin mond en trekt het vooruit! Nu wil ik een hulpteugel rebij gebruiken!
Maar de een zegt dat ik ene Martingaal moet nemen de ander een Thiedemann....! Verward Wat raden jullie mij aan?

XxxX Sabiientjje

talented

Re: Martingaal of Thiedemann??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:38

Sabiientjje schreef:

heeY..

mijn paard die gaat er buiten welis vandoor en dan neemt die zijn bit in zjin mond en trekt het vooruit! Nu wil ik een hulpteugel rebij gebruiken!
Maar de een zegt dat ik ene Martingaal moet nemen de ander een Thiedemann....! Verward Wat raden jullie mij aan?

XxxX Sabiientjje

Als hij zijn bit echt vastpakt, dan zou ik gaan voor die thiedeman. De martingaal is eigenlijk alleen bedoelt voor paarden die hun hoofd omhoog duwen en zo " uitbreken" . Overigens zou ik kiezen om 1 keer met een slof op pad te gaan, wanneer hij dan weer aan de kletter gaat hem 1 keer goed op zijn nummer zetten (slof gebruiken dus). De keer erop zal hij waarschijlijk twee keer nadenken voordat hij er weer van tussen gaat en zo zal het dan steeds beter gaan...

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 18:43

owjaa.. maar de slof is toch met 2 teugels?? Zojaa dan moet ik daar eerst mee kunnen rijden Rolleyes

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:07

Sabiientjje schreef:
owjaa.. maar de slof is toch met 2 teugels?? Zojaa dan moet ik daar eerst mee kunnen rijden Rolleyes

Ja, dat is inderdaad met twee teugels en daar moet je inderdaad wel mee kunnen rijden. Wanneer je namelijk die slof constant veel te strak pakt is dit niet vriendelijk/goed voor je pony. Lachen

LoViNg_LaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:15

ik hebook zoeen paard en ik gebruik thiedemann en het helpt best goed Haha! ik zou voor een thiedemann gaan Pling

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:37

Toen ik je titel zag dacht ik gelijk een martingaal.
Daarmee kun je het minste aanrichten. Misschien kun je is met je instructrice praten over wat er nog meer voor oplossingen zijn.
Want als je de hulpteugel eraf haalt is je probleem echt niet ineens verholpen.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:30

carow schreef:
Toen ik je titel zag dacht ik gelijk een martingaal.
Daarmee kun je het minste aanrichten. Misschien kun je is met je instructrice praten over wat er nog meer voor oplossingen zijn.
Want als je de hulpteugel eraf haalt is je probleem echt niet ineens verholpen.

Nee dat snap ik maar ik gebruik hem ook alleen voor buiten....
Maar kijk iedereen zegt iets anders.. maar ik heb nu een thiedemann geleend dus ik zal het is een keer proberen! En ik heb de ruitershop uit mijn buurt al gemaild wat hun aanraden.... Maarjaa Dankje allemaal voor de reacties... nog meer reacties zijn wekom..!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 09:45

Is inderdaad wel handig gewoon wat te lenen en proberen dan. Ik zou ook vrij snel kiezen voor martingaal. Ik heb wel met Thiedemann dressuurlessen gereden maar dat was puur omdat ik zo'n boefjespony had en zelf die pony echt niet nageeflijk kreeg (was wel altijd onder, helaas slechte, instructie). Een slof zou ik niet zo graag mee op buitenrit willen. Nou moet ik daar af en toe wel even mee rijden omdat dat mij wat makkelijker maakt met zwaardere oefeningen maar ik denk dat je er vrij snel ongelukken mee kunt krijgen. Het zijn zulke lange en onhandige dingen. Als je ze wat los laat zou je pony er evt. in kunnen stappen ofzo. Met een martingaal heb je dat niet.

Maar als je alles even een keertje kunt proberen zou dat natuurlijk het handigst zijn. En probeer natuurlijk gewoon zo te zitten (want alles moet eigenlijk vanuit je zit en je been) dat ie geen kans heeft Vork Maarja, blijft lastig paardrijden Haha!

Succes!

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:11

zou de thiedeman proberen,martingaal helpt weinig denk ik.
en een slof ja mijn oude pony had ook van die ervandoor gaan
streken,slof erom gehangen maar daar trok hij dwars doorheen.
dan maar kop naar beneden maar hij bleef rennen,
was bij mij dus geen succes die slof.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:08

Ik zou ook een thiedemann proberen...

Zou er niet direct een slof opgooien,kan best link zijn als je te ver doortrekt!
Levensgevaarlijk Knipoog

Optometrist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:07

Het is allemaal wel leuk met de hulp teugels maar volgens mij is je pony intelligent genoeg om direct door te hebben als je de hulpteugel niet op heeft en het probleem weer ontstaat dus slimmer zijn en je pony zo bezighouden met buitenrijden zodat hij geen kant heeft om het bit te pakken Gebeurt het toch direct goed ingrijpen waardoor je pony weer direct de aandacht bij de bereider heeft Beter een of 2 keer goed ingrijpen voordat hij bepaald wat er gebeurt

rijkunst stopt bij alle hulpteugels