beugels

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 19:38

Ik krijg hier op bokt wel eens het commentaar dat mn beugels te kort zijn, wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoef verder geen commentaar op de foto's, ze zijn al weer van een tijd geleden.
Met rijden vind ik mijn beugels wel fijn zitten eigenlijk, maar ik merk wel dat met springen doe je normaal je beugels toch 2 gaatjes korter? dan doe ik ze maar 1 gaatje korter, anders is het echt veelste kort.....

Britt

Re: beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:43

ze zitten al op springmaat! dus je moet ze zeker niet korter doen met springen Tong uitsteken ik had ze ook vaak zo kort zitten ik vind het ook fijner hoor..
ik merk gewoon dat ik meer houvast heb in het zadel met korte beugels (niet omdat ik met bijvoorbeeld bokken dan in de beugels sta ofzo)
het enige advies dat je van mij krijgt is dat je je benen meer op zijn plaats moet houden! ze liggen te ver naar voren toe.. de beugelriem moet loodrecht naar beneden hangen en niet naar voren toe, dat wil volgens mij juist zeggen dat je dan in de beugels staat want dan kan je niet rijden vanuit je knieën.
en als je je benen meer op zijn plaats wil houden is het misschien wel makkelijker om ze een gaatje langer te doen

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:45

Je beugels zijn idd erg kort. Als je ze langer hebt kan je betere zit- en beenhulpen doorgeven Lachen

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:46

Voor dressuur rijden heb je ze vrij kort. Maar als jij dit fijn vind zitten en er geen last van hebt maakt het niet zo heel veel uit. Lachen
Is dit een spring zadel? Lijkt er namelijk wel op. Dan wordt je houding er ook echt niet beter op als je de beugels te lang doet. Zelf heb ik op mijn spring zadel de beugels ook altijd heel kort, ooka ls ik alleen maar ga dressuren. Als ik m'n dressuur zadel op heb liggen heb ik ze wel heel lang (scheelt een gat of 6/7)
Maar je hebt wel iets een stoelzit hierdoor lijkt het beeld ook altijd wat raar. Lachen

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 19:51

oh ja, he nu zie ik pas dat ik indd mijn benen naar voren heb, dat was me nooit eerder opgevallen Bloos
Maar volgens mij is dit een veelzijdigheidszadel.
We rijden wel meestal dressuur, want ik kan niet echt goed springen.... Bloos
Maar ik zal mn beugels toch maar eens iets langer maken. Hoeveel gaatjes zouden ze langer moeten?
Met les is er trouwens nog nooit iets van gezegd...beetje raar...

jeof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:15

Hey,

Inderdaad je beugels zijn volgens mij ook wat kort.
Ik reed vroeger ook vrij kort, en moest nu sinds een jaar geleden met langere beugels rijden.
En men algemene houding is er enorm op vooruitgegaan.
Het is wel aanpassen, wat je voelt je dan wel "losser", in het begin dan, maar na een tijdje zal je dan merken dat je knieën vaster komen te zitten in het zadel.
Ik rij ook soms met men benen iets te ver naar voren (zoals ze dus zeggen "stoelzit") Ik probeer er nu op te letten, door af en toe (niet constant hoor) eens te kijken : je been moet op dezelfde lijn als je achterste zitten. (hoe moet ik het uitleggen, als je schuin naar beneden kijkt, moet je je voet onder je achterste zien.)
Ik weet niet of ik dit duidelijk zeg, maar het is niet makkelijk om het te verwoorden! Haha!

Dus ik zou zeggen: probeer het eens met 1 gaatje eerst en als je dat goed afgaat, kan je nog zien of je het nog wat langer maakt.
stap voor stap!

Veel succes en vooral veel plezier! Doei!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:25

vincentlover schreef:
oh ja, he nu zie ik pas dat ik indd mijn benen naar voren heb, dat was me nooit eerder opgevallen Bloos
Maar volgens mij is dit een veelzijdigheidszadel.
We rijden wel meestal dressuur, want ik kan niet echt goed springen.... Bloos
Maar ik zal mn beugels toch maar eens iets langer maken. Hoeveel gaatjes zouden ze langer moeten?
Met les is er trouwens nog nooit iets van gezegd...beetje raar...

om eerlijk te zijn, ik denk drie tot vier gaatjes langer. maar dat gaat dan niet meer lekker zitten op een vzh zadel. je moet het zelf een beetje aanvoelen, sommige mensen rijden liever kort, anderen lang.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:31

Ik rijd normaal echt met vrij lange beugels maar op een Fries paard dat ik rij heb ik ze op springhoogte omdat hij erg bokt in galop en omdat Friezen nogal hoog opgooien en anders gaat mn voet uit de beugel (=niet goed bij een jong paard).

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 09:33

Ik ga het vanmiddag (als het niet regent of de bak te nat is) proberen. Ik zal er ff goed op letten dat mn been in dezelfde lijn zit als mn achterste Haha!
Als ik nieuwe foto's heb zal ik ze hier wel neerzetten, kunnen jullie het verschil zien!
Bedankt allemaal!