Mijn stijve kant....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

Mijn stijve kant....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 11:49

Ik heb een probleem met linksom voltes rijden.
ik zit dan niet rechtop en ga scheef mee de bochten in.

Ook voel ik dat ik dan heel erg in mijn ene beugel ga staan.

De andere kant op gaat het (volgens mij) veel beter en heb ik ook geen last. Met linksom voltes rijden krijg ik wel last en ik heb dan nu ook (gister les gehad) last van mijn rug.

Dit probleem komt in draf erg bovendrijven met stappen geen probleem.

Hoe kan ik mijn eigen stijve kant los rijden Haha! ??

Tips??

AmbervdH

Re: Mijn stijve kant....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:59

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat je paard linksom ook 'moeilijker' loopt dan rechtsom. Goed dat je jouw eigen zwakte kent. Ik vind het bewonderingswaardig dat je hier iets aan wilt doen en ook zeker verstandig. Ik denk dat je elke dag moet stretchen om zelf leniger te worden en ook voordat je op het paard stapt zelf eerst opwarmen. Als je jouw paard niet vast wil rijden moet je het probleem oplossen. Je kan ook altijd advies aan een fysiotherapeut vragen. Als het goed is kunnen die je ook oefeningen geven.

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:47

hoi
ik heb zelf ook wel het probleem dat ik zelf op 1 beugel meer ga drukken, maar ik vind dit meer een kwestie van balans .
ik probeer zo veel mogenlijk denkbeeldig mijn eigen (als ik aant rijden ben) zo lang mogenlijk te maken (goed rechtop zitten), en recht zitten bedenk me dat ik eigenlijk met 2 voeten op de grond sta!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:13

ik heb ook dat probleem, links is zowel de slechte kant van yaan als van mij. dus ben ik weer bezig met de onafhankelijke zit onder de knie te krijgen met veel diagonalen te rijden. je leert dan heel goed op een rechte lijn te rijden die toch buiging vergt en zeker op het einde moet je (in mijn geval dan toch), doorduwen met je binnenbeen. ook helpt doorzitten wel eens, dan lukt het allemaal wat beter.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 15:03

Bedankt voor jullie tips.

Helaas heb ik niet zelf een paard Huilen maar rijd 1x in de week westernles meestal wel op hetzelfde paard.

Zelf heb ik ook aan een balans probleem gedacht. In het begin heb ik wel eens een lesje zonder beugels en/of teugels gereden en dan moest ik mijn voeten aanraken, oortjes van paard aanraken etc om mijzelf wat zekerder te maken in het zadel.

Ik dacht zelf om wat meer die "stijve kant"van mezelf juist op te zoeken en dan eens die voltes zonder beugels te rijden zodat ik mischien meer balans krijg. Klinkt dat een beetje logisch Pling ?

Ja en mezelf wat rechter maken door stretch oefeningen is natuurlijk nooit verkeerd!!