Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Diana_Mabel schreef:Ze krijgt dagelijks EM mix van subli voor haar spieren.
Ik vraag geen moeilijke oefeningen maar ik vraag de basis en dat kan ze al moeilijk aan ze heeft namelijk al die jaren veel te veel op de voorhand gelopen en nu ze op de achterhand moet krijgt ze spierpijn.
Voorwaarts neerwaarts kan bij haar niet want dan is alles op de voorhand.
Als ik voorwaarts vraag dan stuit ik juist op de spierpijn het zit hem niet in de stelling en buiging maar echt in de lengte buiging.

Riant schreef:Die is het wel redelijk met Lielle eens
Wat zijn precies de symptomen die jou aageven dat ze spierpijn heeft?
Is ze echt stijf of geeft ze op een bepaalde plaats pijn aan??
Ik zal je morgen proberen te helpen meid. Mable moet wel steeds makkelijker VWNW kunnen lopen en toch voorwaarts en op 4 benen blijven. Maar omdat ze inderdaad voorheen veel op de voorhand viel is dat wel een valkuil naturlijk daar moeten jullie samen handig in zien te worden. Maar als je regelmatig gewoon het basiswerk met har doet behoort ze niet zo veel spierpijn te hebben dus dat kan eventueel op een ander probleem duiden en dan denk ik ook aan de rug.
Voorwaarts blijft belangrijker dan neerwaarts vind ik dus ze moet wel lekker blijven lopen op haar eigen benen. Ze moet wel weer lengte in de bovenlijn kunnen gaan maken. Dan rijdt je de spierpijn er ook makkelijker uit. Ik zou haar zeker niet stilzetten als ze spierpijn heeft met wat lichte arbeid komt de doorbloeding wat beter op gang en kunnen de afvalstoffen makkelijker uit de spieren.
Sjuimpje schreef:Dit lijkt mij een probleem waar ik een ostheopaat bij zou halen.
Sjuimpje schreef:Spierpijn kan best optreden wanneer een ervaren ruiter een wat minder getraind dier sterk doorverzamelt.
Maar als ik deze situatie goed inschat is het zo jij ook lerende bent, net als jouw paard. Ik kan mij in deze situatie niet voorstellen dat jouw paard spierpijn oploopt bij dit basiswerk. Ik denk dat ze ergens een blokkade heeft en dit probeert te ontzien en dáárdoor spierpijn oploopt.
De spierpijn zoals jij deze omschrijft lijkt mij een symptoom van een dieper liggende oorzaak.
Lielle schreef:Riant zegt toch eigenlijk iets anders.
Lielle schreef:dat was niet als aanval bedoeld, alleen maar een toevoeging. Succes ermee iig.