versnellen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

versnellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 00:06

ik rijd nu al een tijdje het paard ( revanche ) van een meisje bij mij op de manege. ik rijd hier ook mee in de les. maar wanneer ik echt op de letters figuren wil gaan rijden gaat versnellen. ik weet wel dat ik dat op moet vangen met de buitenteugel enzo... maar toch lukt dit niet zo als het hoort. tijdens de les is het niet zo erg maar meer wanneer ik geen les heb is het heel erg. als ik gewoon voor me zelf figuren aan het rijden is er niks aan de hand, maar juist wanneer ik op vaste plekken iets moet gaan doen ( vooral bij het rijden van een proefje ) gaat revacnhe versnellen. ook bij wijken... en dit terwijl het op zich al een redelijk snel paard is van zichzelf wat langzaam gereden moet worden...
heeft iemand tips hoe ik dit versnellen misschien kan verkomen??

Belli

Re: versnellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:08

heel diep gaan zitten en halve ophoudingen maken, ook heel de tijd opvangen, dus versnellen , diep zitten en vertragen ,weer versnellen/vertragen en altij dhalve ophoudingen geven, en blijf bezig terwijl dus blijf voltes, diagonalen, ... blijf oef doen tijdterwijl dan is ze mss zo met jouw bezig dat ze wel moét oplette!

xxx

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:35

probeer hem een keertje ietsjes voor de oefening terug te rijden naar bijna stap of halt houden, zodat als die ietsje versnelt dit goed aant evoelen is van te voren en hij enkel maar netjes terug zal komen op tempo en niet gelijk helemaal uit elkaar valt en oncontroleerbaar is.

Wat je ook kan doen is tijdens je oefeningen eerst een overgang terug te rijden en dan weer verder zodat die niet de gelegenheid heeft om te versneller. Als dit goed gaat bouw je het uit tot een scheinovergang.

succes

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:43

Je moet hem leren wachten. Dus die oefeningen niet altijd op dezelfde plaatst doen, maar ergens anders. Als hij gaat versnellen gewoon gaan halthouden en weer overnieuw beginnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:46

Misschien kun je bedenken wat je in de les anders doet dan wanneer je voor jezelf rijdt. Vaak is dat al een aanknopingspunt om verder mee te werken.

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:03

ik heb ook een paard die gaat versnellen als hij een oefening moet doen. En als hjij dan gaat versnellen dan gebruik ik mijn zit heel erg ik ga dieper ion het zadel zitten en zwaarder. En als dat niet lukt gebruik ik ook mijn stem en daar luisteren paarden ook wel naar

suc6