Citaat:
Wat wel eens beter helpt is om je kuiten langer aan te drukken, dus eigenlijk net zo lang knijpen totdat de pony in draf gaat!! Let er wel op, dat je als je pony in draf gaat dat je dan niet je benen afsteekt, want dan valt het weer extra op als je weer been wilt geven!
=> ik heb altijd geleerd dat je juist niet moet blijven drukken, vooral niet als je paard niet goed reageert, maar dat als hij nogal traag is je benen er een beetje afhouden, drijven en dan er weer af zodat het meer plotseling komt, en dat hij hierdoor attenter wordt, en het niet al van ver ziet aankomen.. anders gaat je paard toch afstompen op je been..?en zo is het ook duidelijker voor je paard dat hij voorwaarts moet, mn paarden reageren hier direct op, beter dan als ik blijf drukken, dan denken die 'gooi mn kont even uit en dan stopt ze wel met zo te klemmen' je paard moet voorwaarts blijven denken, zonder dat je het hem blijft vragen met je benen..
maar dit is natuurlijk in geval van een sloom paard,want het is nogal opvallend dan en daar gaat het in dit topic niet echt over
maar na verloop van tijd gaat je paard wel attenter op de hulpen worden en moet je maar even je benen aanleggen en gaat hij vooruit, zonder je hakken te gebruiken, zo doe ik het allesinds, kan best zijn dat de voorgaande manieren beter zijn
als je op een manegepaard rijdt is het mss wat moeilijk op deze manier omdat er zoveel anderen oprijden waardoor het paard wat afgestompt raakt.. je ziet maar
en mss ook dat ik het gewoon verkeerd heb begrepen en dat Danielle01 gewoon bedoelt de druk van je benen vergroten zonder te klemmen?
(en natuurlijk goed belonen als je paardje goed reageert,zodat hij weet dat hij het goed doet
)