uitgestrekte stap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

uitgestrekte stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:03

okee Haha!

ik ga nu beina Z1 starten maar de uitgestrekte stap wilt maar niet lukken!
alle andere uitgestrekte gangen gaan voor een 8 maar die middenstap is echt waardeloos!
ik doe me teugels ietsje langer ik ga heel ontspanne zitten en...

er gebeurd niks Bloos

ik geef natuurlijk ook wel iets been in de hoop dat hij iets ruimer wilt gaan lopen maar ik weet echt niet meer wat ik kan doen voor die stap...

hij gaat hooguit ietsje sneller lopen maar dat is ook niet de bedoeling

heeft er iemand goede tips om mijn pony wat te laten verruimen in de stap?

ojah ik hoef geen reactie dat ik hier eerder aan heb moeten werken want dat vraag ik niet Knipoog Haha!

roberlina

Re: uitgestrekte stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:25

ik heb dit probleem ook gehad maar ik heb hem wat lager naar beneden gereden zodat ie de hals en de rug beter gaat gebruiken zo werd bij me de stap wel ruimer ik hoop dat dit lukt

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:26

roberlina schreef:
ik heb dit probleem ook gehad maar ik heb hem wat lager naar beneden gereden zodat ie de hals en de rug beter gaat gebruiken zo werd bij me de stap wel ruimer ik hoop dat dit lukt

al geprobeert Vork

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:47

Laag instellen in de hals, dan in de beweging drijven. Dus links als linksachter naar voren gaat en rechts als rechtsachter naar voren gaat. Mijn pony stapt ook vreselijk slecht, maar als je de hals laat zakken en je drijft wat, dan lijkt het meestal al wel beter. Je kan ook proberen je verzamelde stap wat meer te verzamelen, zodat je iets makkelijker verschil ziet.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:49

Belangrijk bij uitstrekken is dat ie los door zn lijf en ontspannen is en dat ie jouw hand wil volgen!
Het is dus belangrijk dat ie in de training lekker over de rug is, en dat je m naar je hand toe gereden hebt, als dat zo is, en je geeft ruimte voor moet ie je hand volgen en dus zijn hals uitleggen, door die ontspanning gaat ie verruimen.

Let er dus goed op of je zelf genoeg geeft in je hand. Of heeft ie misschien wat meer lengte nodig om zn passen ruimer te maken?
Hij mag zeker langer worden hoor in t uitstrekken, wel contact houden.
Verder drijven aan de actieve kant, dat is dus als ie bezig is zn linkerachterbeen op te tillen (zelfde moment als dat voorbeen naar achteren gaat) dan links drijven, want dan kan ie door jouw hulp geactiveerd worden om dat been verder te plaatsen. Rechts net zo.
Ook mag je in de uitgestrekte stap best wat mee drijven met je zit.

Neem dit vaak mee in de training (geen lange stukken maar iedere keer ff tussendoor) en zoek voor jullie als combinatie de juiste manier op.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:06

harstikke bedankt voor de tips Ja

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:31

Het wil ook nog wel eens helpen om hem voor je uitgestrekte stap nog wat meer terug te nemen. Dus stiekem een beetje gaan verzamelen, zo is de overgang groter en lijkt het alsof je pony veel ruimer stapt.
Andere tips staan hierboven al, die hoef ik niet te herhalen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:38

egt heel erg bedankt ik zal het morgen is gelijk gaan testen Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:59

Als je gaat uitstrekken over bv. het diagonaal, in de hoek voor het afwenden al wat teugels laten vieren, heb je dat alvast gehad...zodra je het diagonaal opstapt, hals laten uitschuiven (pony moet je hand volgen) zodat het neusje voor de loodlijn komt, je handen mee naar voren en je pony met je handen als het ware naar voren 'duwen'.
Verder plaats je als je het diagonaal opkomt, je beide benen wat terug en ga je met een actieve zit (dus niet té ontspannen, daar wordt je zithulp te passief van) met je beide benen als het ware met je pony 'meewandelen', dus inderdaad drijven in de tact van de beweging.

Het móet gewoon gaan werken zo, succes ermee!