Eindelijk weet ik waar de fout zit, maar Help

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Eindelijk weet ik waar de fout zit, maar Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 15:41

Heey bokkers,

Na lang gehannes ben ik er eindelijk achter wat er nu fout is aan mijn houding. In plaats van mijn bekken achterover te kantelen kantel ik mijn bekken dus juist voorover en ja wat gebeurt er dan dan val je naar voren als het ware. Dus wie heeft er tips waardoor ik mijn bekken naar achter leer kantelen?

Groetjes sjaslique

IkenKas

Re: Eindelijk weet ik waar de fout zit, maar Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:57

Klink stom gewoon doen!!!
Je kont naar achter steken ( natuurlijk niet overdrijven ) en dan gaat je borstkast naar voren zo heb je niet alleen je rug enzo goed maar is het ook gemakkelijker om je ellebogen aan je lichaam te sluiten. Vaak oefenen want dan ga je het je zelf aanwennen en kun je je lichaam ontspannen...Succes!!!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:07

Je zou kunnen oefenen op stoel, op harde stoel Haha! voel je gelijk je zitbeen knobbels of je erop zit. Want als je naar voor kantelt dan zullen die waarschijnlijk ook niet je zadel raken.
Beetje voor je gevoel teveel achter over gaan zitten.

Staat trouwens nog een heel topic stukje verder over kruis aantrekken , staat ook een heleboel in.
Kruis aantrekken is dus je bekken kantelen.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:11

Zit je nu op een stoel met een goede leuning. Ga is een stukje van de leuning afzitten en doe je vingers in je achterbroekzak. Ga nu zo je bekken kantelen dat je hand tegen de leuning aan komt of anders je rug. Je schouders blijven waar ze zijn enkel je rug word bol door de kanteling en je komt meer op je broekzak met je handen te zitten.

Dus bekken naar achteren is rug bol en buikspieren aanspannen.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:19

Dit probleem heb ik ook, maar dankzij mijn lesgeefster begint het steeds beter te gaan, hier een van haar truukjes: Ga helemaal achterover liggen op je paard, dus probeer met je rug zo dicht mogelijk bij de kont te raken, maar blijf wel in het diepste punt van het zadel met je kont. Nu kom je weer overeind, maar alleen je rug, dus je laat je bekkenhouding zoals ze was toen je neerlag, alleen je rug doe je weer omhoog. Dan kan je goed voelen wanneer je bekken nu goed kanteld, en dit gevoel moet je vasthouden tijdens het rijden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:20

Anders ga je eens een paar keer zonder zadel rijden Haha! Ik kon eerst niet doorzitten in mijn westernzadel. Dus toen ging ik zonder zadel rijden. Dat ging in het begin voor geen meter, maar op de een of andere manier ging ik toen vanzelf goed zitten en bleef ik goed zitten. Sindsdien ook geen problemen meer met doorzit probleem.

Ik deed het ook niet goed met mijn heupen. Als je dit doorzitten dan doet als er een ervaren persoon bij is, kan die je altijd corrigeren als je toch niet helemaal goed zit.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:24

Op je kont gaan zitten

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:23

ik heb een tip die heel stom klinkt, maar die vroeger altijd tegen mij werd verteld. Bij mij hielp het, dus wie weet bij jou ook!

Tip: probeer jezelf als je op je paard zit voor te stellen dat je een staart hebt die je tussen je benen trekt. Dus net als een hond die het koud heeft! Doe je dit na dan kantel je vanzelf je bekken, succes!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:27

Het is misschien helemaal geen oplossing maar misschienkun je met een rugtas met iets zwaars erin op je rug gaan rijden. Maak hem dat wel om je buik ook vast anders gaat hij tegen je rug slaan.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:20

Je navel intrekken! Hierdoor kantelt je bekken automatisch, ga je dieper in het zadel zitten en rij je dus meer met je zit. Nog een voordeel: Je traint je buikspieren! Als je niet precies weet hoe dit moet: Op de grond gaan liggen en je navel naar beneden duwen (met je buikspieren dus). Ik moet dit van mijn fysiotherapeut doen omdat ik een zwakke rug heb, het bevordert ook het gebruik van je rugspieren. Succes!

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:20

Inderdaad je navel intrekken. Als hulp hierbij kan je ook een denkbeeldig touwtje aan je borstbeen vastmaken en dit onder een hoek van ong. 45 graden omhoog trekken. Je merkt dan dat je je rugspieren aanspant en dat je schouders naar achteren en omlaag gaan.
Als je het helemaal goed wilt doen, moet je je beugels uit doen en net doen als of je met twee voeten op de grond staat.
Succes ermee!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 16:39

Heey Bokkers,

Bedankt voor alle nuttige tips en hier kan ik zeker wat mee.
Vooral de tip om op een harde stoel te kijken waar je zitbeenknobbels zitten werkt goed want hierbij zie je pas wezenlijk het verschil met hoe je normaal zit.

GRoetjes sjaslique