het klinkt misschien een beetje vreemd zo in de titel, maar het zit zo:
een jaar geleden ben ik met mn fiets over de kop gegaan en heb daar een vrij zware knieblessure aan overgehouden. Ik, eigenwijs als ik ben, probeerde toch nog te rijden (wat echt niet ging, dus uiteindelijk heb ik dat eigenlijk hooguit 1x per week gedaan) en al met al was ik een halfjaar verder voor mn knie weer redelijk functioneerde.
Het is nu nog steeds dik enz, dus nog niet 100% over. Ook al gebruik ik m gewoon weer helemaal, toch blijft hij slapper dan mn andere. (kan ook nog niet vertrouwen dat als ik op 1 been ga staan dat goed gaat, meestal wel, maar niet altijd)
Met rijden geeft dit soms problemen, want als ik op mn vos van 1.77 zit gaat mn ene been een beetje klapperen en ik kan hem er niet zo vanzelfsprekend aanhouden als mn andere been. Opzich niet zo'n hele erge ramp, behalve dat dit paard redelijk wat begeleiding nodig heeft nog van de ruiter, vanauit mn been dus.
Ik kan me er wel op gaan focussen om steeds mn been er echt goed aan te houden, maar dan ga ik vrij snel een beetje klemmen, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.
Komt iemand dit bekend voor? Want ik snap eigenlijk niet echt waarom het zo is. Ik gebruik mn been, dus hij zou gewoon weer sterk moeten zijn, maar blijkbaar niet dus. Ik doe nog wel af en toe oefeningen die ik van mn fysio mee heb gekregen (maar ik geef toe, niet dagelijks) maar zijn er misschien manieren om dit te paard ook te trainen?