Ik heb echt een super leuk paardje (merrie) en in omgang is ze ook super lief!
Ze is vanaf november onder het zadel en met rijden gaat het ook al best goed.. tenminste als ze zin heeft

Als ze geen zin heeft probeert ze echt alles uit om er onderuit te komen.. Eerst was het bokken bokken bokkken.. helaas lukte het haar niet om me eraf te krijgen :p toen was het Bit vast pakken + bokken.. grrr niet echt bepaald handig maar goed ik bleef stuk volhouden.. Nu heeft ze dus echt iets moois verzonnen waar ik niet zo blij mee ben: Ze pakt het bit vast gooit ontzettend hoog haar kop in de lucht en als ik druk op de teugels probeer te nemen gaat ze stijgeren en daar houd ze ook niet meer mee op.. het stomme is dat doet ze voor de bakuitgang; oftewel ze wil eruit. Bokken enzo maakt me niet zoveel uit maar ik kan tegen het stijgeren niets beginnen ik spoor haar goed voorwaarts maar dan zit ik weer tegen het hekje van de uitgang en ik kan haar ook niet sturen dan want ze heeft et bit vast.
En ze stijgert soms zo hoog dat ik bang ben dat ze achterover met mij klapt..
Wat moet ik nu doen!! heeft iemand tips??
ze is helemaal gezond verder, tandarts en fisio is al geweest en der mankeerd niets aan haar! tis echt geklier.. grrrr hehe
) en je paard een maandje wegbrengen bij een proffesional
in ieder geval hulp voor erbij zoeken als ik jou was!