Pisweer dus.. jaja... PLASSEN!! :(

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djerada

Pisweer dus.. jaja... PLASSEN!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:52

Tja, de naam zegt het al!
Het is al heel lang weer pisweer, met al dat vieze regen en dat natte weer. Verschrikkelijk! Maar ja, rijden moet OOK met slecht weer. Maar er zijn dan altijd allemaal van die waterplassen. Nou en mijn probleem is dus, bijna al mijn verzorgpony's willen dus niet door die plassen. Eigenlijk allemaal niet Bloos Bij de een gaat het makkelijker om door die plas te rijden en met de ander niet. Vandaag was ik dus weer bij de verzorgknollie's Haha! En ik ging maar weer eens op Nandina (arabiertje van nu ongeveer 5 jaar) rijden!! Heel leuk en ze was ook wel braaf hoor! Maar die plassen zitten zo in de weg! Ik weet dat ze er gewoon doorheen moet, en dat ze zich aanstelt. Want ze WEET dat het geen diepe plassen zijn, omdat ze er vaker overheen loopt! Maar ik dus rijden, en steeds als ik eropaf stap, gaat ze stil staan... Verward Ik hou de teugels meer naar voren dat ze doormoetlopen, ik spoor aan, ik stel haar gerust en dat ze erdoorheen moet etc. etc. Gewoon (lijkt mij) de dingen die je moet doen. Maar dan gaat ze (na een hoop gedoe) er eindelijk doorheen, maar het volgende rondje weer precies hetzelfde verhaal. Tikje geven helpt niet echt..... En als ik eropaf ga in draf, stopt ze, of gaat ze stappen. En anders ontwijkt ze de plas met veel moeite. Heel irritant en ik weet dat ik moet doorzetten. Maar ik wil gewoon normaal kunnen rijden en niet iedere keer maar weer op die plas letten enzo. We hebben een (buiten) bak maar daar kun je nu niet in rijden want er is vreselijk veel blubber :S en er is iets kapot aan. Ik rijd nu dus op het terein maar nu heb ik dus last van die k*t plassen!! Boos!
Heeft er iemand tips, aan de hand enzo doet ze het wel gewoon, en na (veel) moeite ook wel weer, en het is niks van bang ofzo. Misschien vind ze het niet prettig, maar ik kan moeilijk steeds met een hele grote boog om die plassen heen rijden... Ik wil dat ze door die plas gaat, dus moet dat ook, maar gaat lastig..
Heeft er iemand tips? Want lekker rijden gata zo niet prettig!!
GreetZz YerrY

truusje

Re: Pisweer dus.. jaja... PLASSEN!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:05

heb je laarzen aan met rijden? dan kun je misschien voor je gaat rijden met haar /hem aan de hand eerst door de plassen lopen(jij voorop) misschien krijgt je paard zo het vertrouwen dat het niet eng is Haha!

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 23:13

Uhuh, ik heb MEESTAL laarzen aan! Tong uitsteken
Tja, maar ze kan wel gewoon door die plassen lopen.
Meestal (aan het begin) laat ik haar ook zeg maar snuffelen aan het water enzo. En keer op keer is ze koppig en gaat ze niet door die plas.. Heel ongemakkelijk rijden Boos! Zal ik volgende keer proberen, maar ik denk niet echt dat het werkt. Mal beest!! Vingers aflikken Haha!
Toch bedankt! Verder iemand anders nog??
GreetZz YerrY

P.S. Kijk mijn 300ste bericht!! Yipiej!! Haha! Clown Op naar de 400!! Tong uitsteken

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:04

Niet echt hoopgevend. Met die van mij word al 10 jaar geoefend met door plassen lopen. Hij doet het nog niet! Als er buiten een brede plas ligt hang ik soms bijna met mijn laars in het prikkeldraad (naast het pad) omdat hij echt die plas niet doorgaat. Ook niet achter een ander paard aan. Ook met longeren, los in de wei etc. loopt hij er niet doorheen. Nou stond laatst in het bit iemand die zei iets van: Natuurlijk lopen mijn paarden niet door een plas, dat is een zwart gat. Wie loopt er nou een zwart gat in!
Ik ken wel iemand die toen er een grote plas in de wei /paddock lag, precies middenin die plas een omgedraaide emmer neer had gezet met wat wortels en appels erop. Na een lange tijd ging haar paard ze toch maar halen. Misschien dat zoiets werkt. Succes!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:07

Fleurtje100 schreef:
Ik ken wel iemand die toen er een grote plas in de wei /paddock lag, precies middenin die plas een omgedraaide emmer neer had gezet met wat wortels en appels erop. Na een lange tijd ging haar paard ze toch maar halen. Misschien dat zoiets werkt. Succes!

Met de bedoeling natuurlijk dat door een plas lopen iedere keer beloont werd met lekkers. En het paard plassen leuk ging vinden. Want iedere keer als er plassen waren, lag er middenin iets lekkers!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:13

Mijn pony wil ook niet in een bak met waterplassen rijden dan zig zagt hij er omheen hij doet dit niet omdat hij er bang voor is maar hij wil niet nat worden en ik kan hem wel begrijpen lijkt me ook niet prettig vieze natte benen en buik.Gelukkig heb ik nu al weer 2 jaar een binnenbak dus heb er nu geen last van daarvoor reed ik altijd buiten langs de weg en had ik ook niet last van plassen.Hij wil best door plassen heen als we bv in het bos rijden maar dan wel stappend zodat het niet te veel spetterd.

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 23:12

ThnQ!! Lachen

Dat van die emmer met die wortels ga ik binnenkort proberen! Haha!
Enne...... een zwart gat?? Verward Ze weet denk ik wel dat het water is, want in het begon dronk ze er zelfs van... :S Tong uitsteken Voor haar is het denk ik geen gat maar gewoon een vieze, natte waterplas!! Tong uitsteken Tenminste dat denk ik!! Idd zijn natte beentjes niet echt lekker... Maar het waren niet eens diepe plasjes... Hooguit 30 cm diep!!! Nou, dat komt bij een arabiertje denk ik niet tot haar buik!! Haha! Clown
Dankjulliewel! Verder tips??!?!?!?! Ik wacht wel af!! Knipoog
Groetjes YerrY

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:27

Heel erg vervelend ja die plassen.
De meeste paarden willen er niet doorheen, ik denk omdat ze de bodem dan niet kunnen zien (en dus ook niet kunnen zien of er bijvoorbeeld iets engs in dat water ligt). Ze vertrouwen het niet.

Het belangrijkste is dat jij consequent blijft en vooral niet boos worden. Houd allebei je benen eraan en 2 teugels, zodat je hem als het ware tussen je opsluit. Gewoon blijven proberen totdat hij er doorheen gaat (en belonen als hij dat doet). Als ze echt niet willen kun je altijd nog proberen om ze er achterwaarts doorheen te rijden.

Succes ermee hoor!