Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
in de bak gaat t goed maar zodra je in t bos bent is t soms net als of ze onbestuurbaar is. Ze is in galop vaak niet te houden, mijn moeder zegt dat ik met losse teugel moet rijden omdat het een westernpaard is geweest...nou dat heb ik geprobeert maar dat heeft geen effect ze kan dan alleen maar harder gaan. Als ik in rengalop ga zorg ik wel dat het een lang pad is zonder bochten ofzo dat als ze echt niet terug wil, ze dan van zelf wel stopt als ze heel moe is. Als ik gewoon wil galopperen en ik merk dat ze er vandoor gaat trek ik d'r een beetje opzij .

Citaat:Ik heb het idee dat dit een meer voudig probleem is. Het links vast pakken laat zien dat het paard scheef is. Een scheef paard loopt altijd op de voorhand en kan dus of niet vooruit te branden zijn of juist niet te houden. Tijdens het niet te houden valt het paard over de voorhand heen en dan vooral het dragende voorbeen dus linker voorbeen en komt dan in een cirkel van harder harder anders val ik op mijn neus.
Op het moment dat hij recht is zou het rennen dus al minder zijn.
Verder denk ik aan het leren respecteren en dat niet door zweep maar door consequent handelen en rustig reageren.
Voor beide dingen is les het belangrijkste wil je dit ook bereiken. Vooral het recht richten is niet iets om zelf zomaar te doen.
.
)