aaah mijn hoeken zijn zo'n ongelofelijke ramp :

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FrontC

aaah mijn hoeken zijn zo'n ongelofelijke ramp :

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 17:51

Hallo,

Wat ik hier ga stellen is eigelijk een hele domme vraag: mijn hoeken zijn echt een ramp! Als ik dus netjes stap enzo, dan gaat die voorhand mooi de hoek in maar de achterhand die draait zeg maar niet mee, die sleept er achter aan! Die komt niet mooi de hoek in, want de draai lukt gewoon niet. Heeft iemand tips om mijn hoeken dieper en gelijker te krijgen? Wat ik doe:

-heel erg met mijn binnenbeen drukken
-het paard zeg maar "meeleiden" de hoek in met beide teugels

In de stap gaat het redelijk, in de draf slecht en in galop zijn ze echt een ramp!

Heeft iemand tips? Want dit ziet niet echt uit enzo Clown
Bedankt alvast! Lachen

p.s. Hou er rekening mee dat het manegepaarden zijn die iets minder gevoelig zijn op het been enzo Lachen

evita_

Re: aaah mijn hoeken zijn zo'n ongelofelijke ramp :

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:22

Balkjes of pionnen in de hoek leggenop de hoefslag of iets ernaast (naar binnen). Daar moet je omheen rijden en dus eigenlijk overdreven de hoek in.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:24

Je binnenbeen meer naar achteren leggen om de kont in de hoek te drijven. Een zweepje in je binnenhand waarmee je in iedere hoek de achterhand zachtjes naar binnen tikt.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:05

Dankjullie! Iemand nog meer tips? Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:18

Bij ons op de manege liggen er om de zoveel tijd in alle vier de hoeken van de bak een autoband, waar je omheen moet rijden, zodat de hoefslag wat meer de hoeken doorloopt.
Verder heb ik eigenlijk geen tips, behalve veel voltes rijden, want daar word je paard soepel van en goed stelling vragen, zowel in de hoeken als in de andere figuren.

Succes!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:52

Voordat je de hoek inrijdt je paard wat schoudervoor zetten en dat in de hoek ook proberen te houden. Hoeken rijden is de helft van 't werk! Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:13

blijven duwen heeft idd geen effect, ze ernaartoe sturen ook niet want dan hebben de pony's vaak iets van 'ow ze wil me tegen de muur doen lopen' en gaan ze effectief vallen over de schouder naar binnen. een tikje is veel efficienter in dat geval. binnenstelling wil ook weleens helpen, ipv met twee teugels naar rechts (als je bocht naar links is), vraag je gewoon een binnenstelling naar links. dan kan je ook makkelijker inwerken op de binnenzijde van het paard. rijdt ook niet té diep in de hoeken.

in de galop moet je rustig galoperen en zelf niet naar buiten gaan hangen. doe hem maar een klein cirkeltje maken als hij niet in de hoek wilt, merkt hij meteen dat hij dan zijn evenwicht verliest.

de schoudervoor is ook een goeie tip maar dan moet je paard het wel snappen... dus forceer hem daar niet in Knipoog .
succes!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:00

Meer buitenteugel tegen de hals. Niet aan je binnenteugel prutsen.
Je vraagt stelling, drukt je binnenbeen aan zodat je haar naar die buitenteugel opdrijft.