Vasthouden in de mond

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kath_

Vasthouden in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 21:22

Het rijden ging echt lekker tot ongeveer 2 weken geleden.
Altijd was ze zo lekker los op links, maar sinds 2 weekjes geleden pakt ze links erg vast. Alleen op de linkerhand..
Op de linkerteugel heb ik dan echt der hoofd hangen, en rechts hangt het constant los. Als ik de druk rechts, op zoek krijg ik die even maar binnen een paar passen hangt de teugel weer los.

Het wordt echt steeds erger ze gaat zich er nu zelfs tegen verzetten, dus niet eens vast houden maar zich helemaal naar rechts stellen..
Helemaal geen druk op de binnen teugel werkt heel even, als ik er dan weer langzaam op pak houdt ze meteen vast.
Met losrijden houdt ze niet vast, het is alleen wanneer ze echt aan het werk moet.

==> Hoe kan ik der weer los op links krijgen, in de hand?

Mogelijke oorzaken:
*ze heeft iets verrekt waardoor ze daadwerkelijk vast zit op de 1 of andere manier.. maar ik heb meer de indruk dat ze het gewoon niet wil..
*problemen in der mond, waardoor ze pijn heeft
*Loe heeft altijd moeite gehad met rechtsom, en ik ben hier de afgelopen tijd veel mee bezig geweest. (Heel veel laag en diep rijden, overdreven stelling, veel 'achtjes' etc.) Ze is nu iig lekker los op rechts Knipoog Maargoed misschien is het een soort van niet meer snappen?? omdat ik ook vaak met contra stelling reed enz..

Oja ik heb les Knipoog

pol013

Re: Vasthouden in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:51

hoe is ze op je beenhulpen? in prinicipe zou je het vanuit je been kunnen oplossen.
wijken en schouderbinennwaarte helpen om mijn paard los te krijgen van het bit en meer aan het been

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:28

Misschie drukt je zadel ergens waardoor ze nu niet haar schouders wil gebruiken. Dit doordat ze meer spieren heeft gekregen.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 22:58

Ze reageert goed op mijn beenhulpen Lachen

En mijn paard is 12, ik neem aan dat ze niet opeens bespiering erbij krijgt? Aangezien ik niet hoger rij dan de vorige eigenaresse

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:05

Als ze het opeens is gaan doen terwijl ze hiervoor nergens last van had zou ik er toch even een tandarts en een fysio bij halen. Als deze mensen geen oorzaak van het probleem vast kunnen stellen kan je het rijtechnisch op gaan lossen. Maar als het toch een spierenkwestie of iets met het gebit is, los je het nu misschien verkeerd op. (no offense Knipoog )

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:35

Even ontopic kath ik ga volgende week ofzo de tandarts bellen voor Laine omdat ik het idee heb bij haar dat gewoon eerder nodig is eigelijk gaan ze 1 keer per jaar en das pas eind maart maar goed heb liever eerder dan te laat Knipoog.Loe kan dan iig mee voor controlle ?