Alleen... als ze een tijdje nagefelijk loopt heeft ze soms wel eens de neiging om met haar hoofd steeds te 'knikken'. Het is dan net alsof ze de hele tijd ja knikt. Aan mijn teugelhulpen kan het haast niet liggen, ik rij met een zeer zachte hand en ze doet het ook als je de teugels los gooit. Als ze dan weer met de koppie omhoog loopt heeft ze er geen last meer van.
Ik heb inmiddels een anders zadel, maar ook nu doet ze het. Ook heb ik nu een ander bit, een zachter. Eerst had ik een enkel gebroken watertrens, nu een dubbelgebroken watertrens.
Ik weet niet of ze het ook met longeren doet, want dat kan ik helaas niet (zelf) met haar en heb verder helaas daar nog niemand voor die mij kan helpen.
Zou het kunnen zijn dat, als ze eenmaal lekker ontspannen nagefelijk loopt, ze er nog aan moet wennen? Toen ik haar kocht kon ze namelijk nog helemaal niks (op 6 jarige leeftijd
) dus ze moet aan alles nog wennen. Ik kan mij wel voorstellen dat het vreemd voor haar is dat ze op een ander soort manier haar rug en nek spieren moet gebruiken.
(Arab) dus voorwaarts loopt ze zeker. Haar achterhand zit er verder goed onder en ze loopt verder ook niet onregelmatig oid.
)