Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Prisca schreef:AAAAAAH iemand die zegt dat een mexiacaanse is voor de sier???? Die is niet wijs.
Helaas gebruiken veel mensen hem verkeerd en zit hij zo los dat het idd geen werking heeft of heel erg scheef. Als ik met springen met leys geen mexicaanse gebruik is hij niet te houden met de mexicaanse kan ik hem net wat beter onder mij houden dus ook aan mijn zit. Deze neusriem drukt idd op de neus zodat ze wat meer terug komen. Dit zal niet bij ieder paard werken.
en omdat ik crossen rij en er ooit tegen mij is gezegt dat je paard door zon neusriem meer zuurstof binnenkrijgt.Marieke_ schreef:Meer zuurstof door een mexicaanse neusriem? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Marieke_ schreef:http://members.lycos.nl/aandeteugel/mexi.htm:
Bijzonderheden
Deze neusriem werkt vrij sterk in op de neus. Verder geeft deze neusriem het paard wel veel ademvrijheid door de combinatie van een hoge en lage neusriem
Want er zit maar een bepaalde hoeveelheid zuurstof in de lucht, daarom vond ik het raar dat je paard extra zuurstof zou krijgen. Maar ik denk dat je idd hetzelfde bedoelt als ademvrijdheid
CrOsSgIrL schreef:vind het trouwens beetje apart dat sommige mensen het stom vinden als je een mexicaanse neusriem koopt voor de sier (dus omdat je het mooi vind) ik bedoel,, waarom mag dat niet?
Citaat:Omdat bij ondeskundig gebruik de mexicaanse neusriem erg scherp kan inwerken en het dan een martelwerktuig wordt.
Esther schreef:CrOsSgIrL schreef:vind het trouwens beetje apart dat sommige mensen het stom vinden als je een mexicaanse neusriem koopt voor de sier (dus omdat je het mooi vind) ik bedoel,, waarom mag dat niet?
Omdat bij ondeskundig gebruik de mexicaanse neusriem erg scherp kan inwerken en het dan een martelwerktuig wordt.
(Je bent echt niet de enige)