8erhand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoRiNe

8erhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 19:14

heeft iemand tips om mijn paard zijn achterhand beter te laten gebruiken? hij slingert die namelijk vaak 8ter zich aan, die is dus niet actief. het is een fries van 5 jaar. groetjes jorine

Danielle01

Re: 8erhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:17

JoRiNe schreef:
heeft iemand tips om mijn paard zijn achterhand beter te laten gebruiken? hij slingert die namelijk vaak 8ter zich aan, die is dus niet actief. het is een fries van 5 jaar. groetjes jorine

EEY!
Blijf lekker actief van achter naar voren rijden! Dat is het allerbelangrijkste! Wat je ook moet doen is heeel veeel overgangen rijden, hierdoor moet je paard goed zijn achterhand gebruiken! (spiertjes kweken Haha! )
Hierdoor wordt de achterhand sterker en zal hij hem dus beter kunnen gebruiken. Maar, je moet natuurlijk altijd wel van achter naar voor blijven rijden en veel overgangen! Hierbij moet je natuurlijk ook denken aan schijnovergangen!!

Blijf ook niet altijd op de hoefslag rijden, maar neem af en toe een tweede hoefslag erbij en dan goed overgangen rijden! Je paard heeft dan geen steun aan de bakrand en laat hem daarbij ook op zijn eigen benen lopen!

succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:59

8erhand Blond

wat is dat voor ding?
Bestaat er ook een 11hand Haha! Clown

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:00

jaah en een 21hand hihi

Marsie