Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Hetja schreef:Ik heb hetzelfde probleem, zodra ik vanuit stap wil aandraven maakt Joey een hupje, ook als ik hem meer voorwaarts wil rijden doet hij dat.
(hij mankeert 100% zeker niets aan zijn benen, schouders, rug o.i.d.)
Denk dat hij het gewoon moeilijk vind, of het zichzelf moeilijk maakt, hij wil op links niet graag nageven en links is hij ook wat 'harder'.

daantjuhhh schreef:Hetja schreef:Ik heb hetzelfde probleem, zodra ik vanuit stap wil aandraven maakt Joey een hupje, ook als ik hem meer voorwaarts wil rijden doet hij dat.
Denk dat hij het gewoon moeilijk vind, of het zichzelf moeilijk maakt, hij wil op links niet graag nageven en links is hij ook wat 'harder'.
die van mij doet t niet met aandraven mits ik m ontspannen nageeflijk heb...
daantjuhhh schreef:(volgens instructise van gister,, ze zei dat moet je gewoon negeren en niet aan willen werken, dus niet gaan prutsen..
als straks die draf beter gaat en ze gaat door krijgen dat nageeflijk echt fijner is als met je kope er tegen in dan denk je in eens he? waar is die onzuivere stap gebleven..)
GoldStar schreef:Het kan zijn dat je te veel beenhulp geeft om voorwaarts te willen gaan of dat het paard zich te veel op de voorhand laat vallen. Het paard raakt dan uit balans. Het gebeurt ook veel als je teveel druk neemt en niet genoeg toestaat in een overgang. Bij het aandraven maakt het paard dan een huppeltje. De oplossing zit in juiste hulpen en een goede aanleuning. Als je stapt, goed in balans zitten en je lijf stil houden, zodat je het paard niet hindert of uit balans haalt, een paar stappen actief door laten stappen en de achterbenen goed laten onderbrengen. Vanuit de achterhand in de draf laten vallen. Je moet het paard dus niet ineens naar voren rijden en daarmee overvallen.
Hetja schreef:Ik heb hetzelfde probleem, zodra ik vanuit stap wil aandraven maakt Joey een hupje, ook als ik hem meer voorwaarts wil rijden doet hij dat.
Maar zorg er wel voor dat als je met hem werkt je goed met hem bezig bent want hoe langer hij in "zijn eigen houding" loopt hoe "meer hij zich gaat blokkeren in de rug". Zorg er voor dat je er regelmatig begeleiding bij hebt. Van de grond lijkt het heel anders dan vanaf het paard. Een keer iemand anders op je paard om zelf te kijken kan ook een hoop duidelijkheid bieden. Veel suc6 met hem IkenKas schreef:Je hebt op 1 teugel mee spanning dan op de andere het is meestal de binnenteugel om daar mee te sturen. Daardoor wordt het paard aan die kant heel sterk in de mond en krijgt hij geen stelling meer. Mijn mening/ tip RIJ OP 2 TEUGELS EN 2 BENEN. Mijn pony heeft het ook gehad en op deze simpele/logische manier is het er af gekomen. Anders loopt die als het ware "Teugelkreupel" Succes!!!