Mijn haflinger loopt er steeds vandoor

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bommeke

Mijn haflinger loopt er steeds vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:54

Hoi ik heb een lieve haflinger merrie van 11 jaar.Ze is braaf heeft geen stal gebreken bokt of stijgert niet ze heeft enkel 1 probleem als ik aan spring in galop doet ze het de ene keer perfect rustig en de andere keer loopt ze met me door de bak als een gek ben er dan ook al een paar keer afgevallen.Zelfs met een buiten rit is ze er al eens vandoor gegaan en dan kan ik ze niet meer stoppen.

Evelijn

Re: Mijn haflinger loopt er steeds vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:02

Tja, wat is er naast dat ze als een gek vandoor gaat ook nog anders op dat moment? Is ze daarvoor dan ook feller of juist luier dan normaal? Rent ze met haar oortjes naar voren heel hard weg... of kijkt ze zuur? Aangezien ze meestal niet altijd weg rent.. zou meer informatie handig zijn. Anders kan niemand hier er echt iets nuttigs over zeggen. Hoe lang heb je haflinger al? Heb je les?

Groetjes Lachen

M3isSi3j

Re: Mijn haflinger loopt er steeds vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:15

zet je paardje eens goed aan het werk.. blijf constant overgangen en figuren rijden zodat je blijft kijken of jij nog de volledige controle over je paardje heb en hij lekker bezig blijft. Pas als dit in stap goed gaat ga je dit in draf doen.. als die lekker loopt in draf en al een tijdje gewerkt heeft zet je hem pas aan in galop, doe dit dan vanuit een rustige (liefs verzamelde) draf en hou hem eerst ff op de volte.. voordat je paardje de kans krijgt om er vandoor te schieten zet jij hem al weer terug in draf.. jij moet denken voor dat hij de kans heeft gehad.. dus hou hem constant bezig zodat die geen tijd heeft! voorkom lange stukken galop en blijf ook in die galop je figuren rijden..

succes