Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sjonniej schreef:Proberen nog meer op de achterhand te zetten voordat je moet strekken. Dus echt helemaal naar terug rijden. Het kan ook goed helpen om op de korte zijde (als je op de diagonaal moet strekken) te verzamelen. Als je dat goed doet komt hij ook goed op de achterhand en is ook de overgang groter.
) kon ook absoluut geen middendraf. Bij hem hebben we met veel, heel veel schakelen in draf (klein stuke verruimen, klein stukje sluiten enz enz) gewerkt. Mies7 schreef:Hallo,
je kunt proberen om steeds kleine stukjes te verruimen en weer op te vangen, zoals hierboven al beschreven is. Werk verder met schijnovergangen en rijd van daaruit weer naar middendraf. Om je paard meer op de achterhand te krijgen kun je ook vanuit schouderbinnenwaarts naar de middendraf rijden (bijv. K-E schouderbinnenwaarts rijden en dan van hand veranderen van E naar M in middendraf). Je kunt ook proberen om op de lange zijde middendraf te rijden en dan opvangen in schoudervoor/schouderbinnenwaarts, zodat je paard echt 'afremt' op z'n achterbenen.
Succes!
secricible schreef:Mies7 schreef:Hallo,
je kunt proberen om steeds kleine stukjes te verruimen en weer op te vangen, zoals hierboven al beschreven is. Werk verder met schijnovergangen en rijd van daaruit weer naar middendraf. Om je paard meer op de achterhand te krijgen kun je ook vanuit schouderbinnenwaarts naar de middendraf rijden (bijv. K-E schouderbinnenwaarts rijden en dan van hand veranderen van E naar M in middendraf). Je kunt ook proberen om op de lange zijde middendraf te rijden en dan opvangen in schoudervoor/schouderbinnenwaarts, zodat je paard echt 'afremt' op z'n achterbenen.
Succes!
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn pony heeft ook moeite met de middendraf en ben dus gaan overleggen met mijn instructrice. Ik had deze tip ook ergens gelezen, en heb dat overlegd. Het kwam er op neer dat hij op deze manier alleen zijn binnen-achterbeen zou inspannen en op die manier dus niet beide benen er onder zou zetten.
Een beter tip was (volgens haar) eerst een schijnovergang naar de stap rijden, dus vlak voor de pony stapt meteen weer in draf en vanuit daar 2 of 3 passen middendraf rijden en weer terug nemen naar de normale draf, weer een schijnovergang en weer middendraf en zo een paar keer op de lange zijdes.

annetjuh1988 schreef:mijn pony heeft er ook erge moeite mee..
maar hij wordt steeds beter..
waar ik mee bezig ben is als ik op buitenrit ben, op bijvoorbeeld een lang zandpad.. je pony ff goed te laten strekken.. (draf doe ik dan)
Mijn pony gaat dan echt helemaal zweven en dat voelt vet appart (maar je hebt wel het gevoel wat je moet hebben)
Ik merk dat mijn pony in de bak hierdoor ook steeds beter gaat strekken en dat ik het ook beter merk omdat ik het gevoel ken.
Misschien een tip???