Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

mistery schreef:Ook snijdt ze in de bak de hoeken heel erg af. Voornamelijk in galop. Wat kan ik hieraan doen?
lautjuh85 schreef:Probeer haar in de galop goed voorwaarts te houden, zodat ze niet kan bokken.
Een paard wat goed voorwaarts loopt kan niet bokken als jij er op tijd bij bent.
Zorg dat je haar een schop geeft zodra ze het hoofd tussen haar benen wil doen en til je buitenhand met een schokje omhoog.
Zo krijgt ze geen kans om te bokken. Dat ze de hoeken afsnijdt moet je je eerst nog niet druk om maken. Er is nog nooit een paard van de wereld afgelopen... Dus dat komt allemaal vanzelf.
Zorg eerst maar dat je haar goed voorwaarts hebt.

Citaat:Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan hebt dat een voorwaarts paard niet kan bokken, maar ik kan je wel vertellen dat het niet klopt wat je zegt.
mistery schreef:Als ik alleen met haar rij, gebeurt dit(bijna nooit) maar in een groep dus wel. Dan doet ze haar hoofd naar beneden en probeert ze je eraf te bokken. Ze heeft mij er één keer af gekregen en toen was ik bewusteloos geraakt en had ik een hersenschudding. Weet iemand hoe ik haar kan laten ophouden met bokken? het is erg vervelend.
Ook snijdt ze in de bak de hoeken heel erg af. Voornamelijk in galop. Wat kan ik hieraan doen?
Alacairion schreef:Tja.
Mijn paardje bokt nogal eens uit protest; als ze iets moet doen waar zij totaal geen zin in heeft. Een eigenwijze haflinger.
Dan bokt ze. en dan geef ik haar een tik. dan bokt ze nog hoger, dus ik geef een nog hardere tik, en dan laat ze het erbij.
Kom op zeg, t moet nog gekker worden!
Alacairion schreef:Tja.Lenn schreef:
Ze klinkt als behoorlijk ongehoorzaam!!
Het duidt namelijk niet op een rugprobleem anders had ze het ook wel gedaan als je alleen reed.
Ze neemt dus gewoon een loopje met je. Als je nog niet goed weet hoe je kan voorkomen dat ze de hoeken afsnijdt heb je denk ik überhaupt nog geen overmacht op de pony dus kan je nog niet echt inkomen. Als ze je er af wil bokken moet je vooral haar hoofd omhoog houden (en een trap/tik verkopen)!! Raar dat je instructeur er niks van zegt, ik zou toch hem om advies vragen voor het gevaarlijk wordt
.Ik hoop dat je moeder een andere voor je vindt dan heb je hulp en los je het probleem wel op.
Heeft iemand hier een oplossing voor? In de bak doet ie het niet.