lang lang en nog is lang please help

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maar

lang lang en nog is lang please help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 21:26

hallo
mijn verzorgpony is een engelsvolbloed en is heel lang als ze loopt. Nu moet ik haar klein (kort) rijden. Maar dan trekt ze me naar voren en dan gaat ze heel erg veel op de voorhand lopen ik rijd ook met tiederman maar dat helpt ook niet op aan de teugel te rijden of iets kleiner te laten lopen. eigelijk zo ik het liefst willen dat ze wat korter liep en wat hoger met haar hoofd maarja .. ik weet echt niet met wat en ik wil liever niet met slof rijden ik ben bang dat ik haar dan verkeerd rijd .... ik hoop dat jullie wat weten alvast bedankt Haha!

evita_

Re: lang lang en nog is lang please help

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:59

Heb je ook les? Je kunt zelf proberen met longeren haar iets korter te laten worden door een klein beetje bij te zetten. Heb je zoiets als een elastiekje? Dan hoef je niet met slof te rijden want het is lang niet zo dwingend. Probeer met longeren haar 'op te sluiten' tussen je voorhand en je zweep en beloon haar als ze meer verzamelt. Veel voltes sluiten en openen kan ook helpen. Oefeningen zoals sla ommetjes helpen, overgangen rijden helpen. Handen iets hoger (voorkant minder belast) en handen iets wijder (achterhand er meer bij vragen) helpen bij mij ook. Succes!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:42

om compacter en dus korter te rijden, zou ik werken aan de achterhand: veel overgangen rijden, in-uitjes springen, longeren met pessoa, heuveltjes galopperen, cavaletti,... en er vooral op blijven letten dat er een goed en gelijkmatig tempo in blijft zitten. dan kan je beginnen werken aan meer dragen op de achterhand en meer verzameld rijden. maar dat kan je het beste met een instructrice doen.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:46

rij je paard van achteren er onder en vang dit op met je handen, dus beetje drijven (niet meteen schoppen, maar alleen je kuiten aanspannen) en van voren spelen met de teugel en zo beetje bij beetje hopen dat het werkt (de mijne gaat hierdoor haar achterhand goed gebruiken en aan de teugel lopen, heb 't geleerd in de ijslander wereld)
veel succes!
nori

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:25

Overgangen, overgangen en nog eens overgangen.
Een paard rijd je aan de teugel door hem achter te activeren. aan de teugel is een gift op je goede rijden.
Geen slofteugel ofo daar beduvel je jezelf mee en je paard.
Thiedemann vind ik ook niet zo geweldig. Uiteindelijk ben jij het zelf die het paard er achter onder moet rijden daar is geen hulpteugel die je daarmee kan helpen.

Wie je daar wel mee kan helpen is een intructeur, heb je eigelijk wel les?
Ik heb het gevoel dat je nog niet zoveel ervaring hebt en je erg veel focust op de voorkant.