Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tomaatje schreef:Okeey, mijn rijstijl... met je handen doe je niets tot zo weinig mogelijk. Ook druk op de teugels is niet goed => ik geef eerst na, dan volgt mijn paard vanzelf. Ik heb niet veel keus dan mijn paard van achteren te rijden. Van voren werkt namelijk totaal niet (bij geen enkel paard eigenlijk). Op dit moment is haar grootste probleem dat ze vanachter aan het werk moet. Meestal gaat dit aan het eind van het uur goed. Verder is de aanleuning idd het probleem, maar dat is omdat ze ontzettend loopt te schudden... Als zij haar hoofd niet stil houdt, heb ik geen aanleuning.
Tomaatje schreef:Ja, maar het probleem is dat ze er nu al mee begint voor 't rijden. Zodra ze het bit in heeft namelijk. Bovendien werkt die methode namelijk bij fres niet. Ze liep voordat ze zo begon te schudden juist superlekker!
Tomaatje schreef:Ja, dat had ik dus ook bedacht, daarom staat er ook bij dat de tandarts sowieso komt.
Ik denk trouwens dat jij het verkeerd opvat; ik laat van voren los. En van achter moet ze actief lopen en wordt er dus veel geschakeld en veel gedreven zonder sneller te gaan. Maar remmen zonder druk op de teugels en hooguit iets meer vragen door bijna onzichtbaar rechts links stelling te vragen, zonder extra druk. Als ik haar van voren niet los laat, gaat ze pas na 3/4 uur naar beneden. Laat ik haar los, loopt ze meteen een stuk makkelijker naar beneden. Overigens ben ik idd met je eens dat het probleem wel een reden zal moeten hebben... zeker in zo'n extreme mate als dat het nu is.

Na:
Citaat:Tandarst komt sowieso al (staat geloof ik ook bovenaan). Verder begint ze er pas mee als ze echt aan het werk moet. Dus pas als ze echt loslaat en er lekker doorheen begint te komen (na 3 kwartier dus). Vandaar ook dat ik denk dat dit gewoon een nieuwe truuck van haar is.
josien schreef:Het komt mij over op overspanning op de aanhechtings plaats van de schedel. Deze wervel zorgt dat het hoofd kan ja knikken. Over spanning tot zelfs afknelling zorgt voor afgeknelde zenuwen en minder bloed toevoer naar het hoofd.
Citaat:Als ze lekker begint loopt ze zeg maar net voor de loodlijn (waar het hoort). Maar als dat het is. Wat dan?
Tomaatje schreef:Als ze lekker begint loopt ze zeg maar net voor de loodlijn (waar het hoort). Maar als dat het is. Wat dan?
Tomaatje schreef:Dus ik moet 50 min rijden, 5 min stappen, en haar weer 5 min met haar neus in de lucht laten lopen?
Tomaatje schreef:Ja, maar dat lost niets op, naar mijn idee.